úterý
3. září 2024
svátek slaví Bronislav
Uzavření dohody
© Zdroj: http://www.kr-olomoucky.cz/vysokoskolaci-budou-mit-zdarma-vstup-do-vlastivedneho-muzea-v-olomouci-aktuality-3493.html



ZAUJALO NÁS: Vysokoškoláci vstup do muzea zdarma

Autor článku: 
luk

<p>OLOMOUC: Studenti Univerzity Palackého budou moci od září zdarma navštěvovat Vlastivědné muzeum v Olomouci. Nápad bývalého rektora Josefa Jařaba včera podpisem stvrdili zástupci muzea, Olomouckého kraje a univerzity.</p> <p>Vedení muzea si od dohody, která platí do konce příštího roku, slibuje vyšší návštěvnost. Studenti si zase bezplatně rozšíří vědomosti.</p> <p>„V posledních několika letech jsme do muzea investovali mnoho peněz. za tu dobu se muzeum stalo významnou kulturní a společenskou institucí nejen v Olomouci, ale v celém kraji. Myslím, že podpis této dohody je dalším krokem k tomu, aby se muzeum dále úspěšně rozvíjelo. Přeji studentům, ať se tady něco nového dozvědí,“ řekl při podpisu smlouvy hejtman Jiří Rozbořil.</p> <p>Tato dohoda umožňuje všem osobám, které mají status studenta prezenčního studia Univerzity Palackého v Olomouci bezplatný vstup na expozice a dlouhodobé výstavy, a to vždy každou středu po předchozím předložení průkazu studenta, s výjimkou komerčních akcí. Rektor Univerzity Palackého Jaroslav Miller označil smlouvu za klíčovou. „Jednak je díky ní vidět, že se univerzita stará o duševní stravu svých studentů. Nese to v sobě také určitou symboliku, protože spolupráce mezi muzeem a univerzitou je dlouhodobá a plodná,“ podotkl.</p> <p>Spolupráce Vlastivědného muzea a Univerzity Palackého se datuje od roku 2005, kdy muzeum začalo hostit univerzitu třetího věku. V roce 2012 vzniklo v muzeu kontaktní centrum univerzity a loni byla otevřena stálá expozice Olomoucká univerzita / Universitas Olomucensis.<br />
Loni muzeum navštívilo rekordních 106 000 lidí.</p> <p>Zdroj a více informací zde

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024