úterý
15. října 2024
svátek slaví Tereza



Publikace Regionální značení

Autor článku: 
luk

<p>Asociace regionálních značek, o.s., ve spolupráci s Českou centrálou cestovního ruchu – CzechTourism vydala publikaci „Regionální značení napříč Evropou – Sdílení zkušeností v oblasti podpory regionálních produktů“.</p> <p>Publikace vznikla v rámci projektu „Sdílení zkušeností a vytvoření mezinárodní platformy v oblasti podpory regionálních produktů“, spolufinancovaného z Evropského sociálního fondu v Operačním programu lidské zdroje a zaměstnanost, a představuje různé přístupy ke značení místních produktů a služeb, které přispívá ke zviditelnění místních producentů a zpestření nabídky pro domácí i návštěvníky jednotlivých regionů.<br />
Vedle příkladů z Irska, Velké Británie, Španělska, Nizozemska, Polska a Rumunska se v publikaci představily i tři z nyní již patnácti regionů sdružených v Asociaci regionálních značek.<br /> Zkušenosti s využíváním značek pro místní produkci jako nástroje podpory alternativních forem domácího cestovního ruchu (ať už se jedná o zavedenou turistickou destinaci Šumavu, turisticky atraktivní, ale jednostranně využívaný Moravský kras, nebo Polabí, které svůj turistický potenciál teprve objevuje).<br />
Asociace regionálních značek, o.s., sdružuje v současné době již 15 regionů s vlastní značkou pro místní produkty. Značí se řemeslné výrobky, potraviny, zemědělské a přírodní produkty a v některých regionech rovněž služby v cestovním ruchu.<br /> Křest publikace se uskutečnil 12. 4. 2011 v Praze.</p>

Mohlo by vás také zajímat...