TÁBOR: Analyzovat a navrhnout efektivní využití turistického potenciálu lokality a sjednotit rozvojové kroky v oblasti cestovního ruchu a kultury je cílem Marketingové strategie cestovního ruchu a kultury města Tábora, kterou zpracovala výzkumné agentura Stemmark a.s., realizátor celého projektu.
Potenciál města Tábora a jeho okolí tvoří jako celek zajímavou nabídku pro návštěvníky a turisty. Populární turistický cíl typu Karlův most, památky UNESCO či Český Krumlov vyrovnává kombinací hlavních motivátorů k návštěvě. Těmi bezpochyby jsou historie se zaměřením na husitství, zajímavá příroda pro aktivní dovolenou a nabídka kulturních akcí.
Další rozvoj cestovního ruchu na Táborsku navrhuje zpracovatel strategie realizovat v souladu s mottem „Tábor ladí“. Táborsko ladí vyváženou nabídkou, ladí mnoha kulturními akcemi, ladí svoji barevností a ladí i hudba provozovaná po celém městě.
Do budoucna je třeba doladit i spolupráci samosprávy s podnikateli.
Pro rozvoj cestovního ruchu je vytipováno pět hlavních cílů. Prvním z nich je inovace marketingu, podpora efektivních marketingových aktivit a pravidelné vyhodnocování zpětné vazby. „Tábor má nastartováno k zvýšení ekonomické výtěžnosti z cestovního ruchu a nově používané prvky v marketingu se mohou pozitivně odrazit již na dopadu mistrovství světa v cyklokrosu v roce 2010," uvedl za STEM/MARK zpracovatel návrhové části Ing. Petr Kratochvíl. Nezbytná je i orientace na turistické produkty, které jsou zatím opomíjenou „Popelkou“. Tzv. balíčky služeb a zážitků jsou v posledních letech na trhu cestovního ruchu základním předpokladem obchodního úspěchu.
V současnosti město Tábor nenabízí turistické produkty, které by řešily konkrétní spektra cílových skupin a jejich zájmy. Rezervy jsou v organizaci cestovního ruchu, a to včetně spolupráce samosprávy s podnikateli a občany. V souladu se současnými trendy v cestovním ruchu nemůže dnes již žádná konkurenceschopná destinace opomíjet kvalitu služeb. Tábor má reálnou šanci vyniknout např. v oblasti restauračních zařízení. Spektrum strategických cílů doplňují motivační nástroje k dosažení cílů strategie ze strany města.
Ke konečné podobě strategie měli šanci se vyjádřit zástupci města i podnikatelské sféry na workshopu, který se uskutečnil 5. listopadu. Účastníci vytipovali prioritní aktivity. Patří k nim vytvoření nových turistických produktů pro vybrané cílové skupiny včetně podpory jejich prodeje a koordinace činností subjektů v oblasti cestovního ruchu v zájmovém území.
Z vybraných produktů dominuje rozvoj Housova mlýnu a oživení hladiny Jordánu o kulturní arénu.
TZ/luk
FRÝDLANT NAD OSTRAVICÍ: Pekař z Janovic, kožedělní tvůrci z Metylovic nebo třeba tradiční papírnictví z Frýdlantu nad Ostravicí. Beskydy jsou plné zajímavých podnikatelských příběhů, a proto se zástupci beskydských obcí rozhodli představit desítku vybraných podnikatelů. Příběhy a fotografie vycházely během léta na webu www.progresko.cz a nyní vyšly také ve fyzické podobě Diáře podnikatele.
ČR: Jedna z nejdéle fungujících veřejných sbírek v Česku započala svou činnost v roce 1991. Od té doby rozdělila mezi neziskové organizace více než 299 milionů korun. Loňský ročník byl zatím nejúspěšnější, podařilo se vybrat téměř 23 milionů. Všechny čtyři koncerty odvysílá program ČT1 vždy v neděli od 17:30. Letos poprvé koncerty zamíří i do regionů.
SEMILY: Zcela zaplněná Pojizerská galerie se koncertem a následnou komentovanou prohlídkou rozloučila s výstavou 2 x 100 = Jiří Šlitr a Jiří Bažant. Na koncertě vystoupili Bohuslav a Eva Lédlovi a pěvecký sbor Jizeran pod vedením Jiřího Kurfiřta a za doprovodu bubeníka Roberta Tomáše. Zazněly písně obou jubilantů, Jiřího Šlitra i semilského rodáka Jiřího Bažanta, oběma by letos bylo sto let. Na závěr se rozezněly skladby ze slavného muzikálu Starci na chmelu, na kterém se Jiří Bažant skladatelsky významnou měrou podílel. Se sborem si zazpívali i přítomní hosté, mezi jinými i synovec Jiřího Bažanta Jakub, významný sportovní komentátor. Na konec si mohli návštěvníci projít končící výstavu s odborným komentářem spoluautora výstavy Jaroslava Vávry. Samotnou výstavu navštívilo za dva měsíce i několik set studentů především z místních škol, pro které byla obě jména na počátku velkou neznámou, což se snad po návštěvě semilského muzea změnilo.
HRADEC KRÁLOVÉ: Světová star Bryan Adams se vrací do České republiky. Kanadský rockový zpěvák je jeden z nejznámějších umělců současného hudebního světa a na svém kontě má neuvěřitelných 17 studiových alb. Své aktuálně připravované album “Roll With The Punches” přijede představit 1. srpna 2025 do hradeckého Parku 360. Jeho nesmrtelné hity jako “Summer of ’69”, “Reckless”, “18 til I Die” a “Waking Up the Neighbours” a energická živá vystoupení baví fanoušky po celém světě už více než 40 let. Bryan Adams za svou tvorbu získal ocenění a vyznamenání, včetně ceny Grammy, tří nominací na Oscara, pěti nominací na Zlatý glóbus a 20 cen Juno. Česká show se uskuteční pod hlavičkou Rock for People Concerts a koncertní série Léto v parku. Kromě vystoupení zpěváka bude pro fanoušky připravený už od brzkých odpoledních hodin doprovodný program ve Fan Zóně areálu Parku 360, který je též domovem festivalu Rock for People a letos tam proběhly dvě show Eda Sheerana. Návštěvníci se mohou těšit i na merchandise stánky, množství skvělých gastro zážitků i chill out zóny. Vstupenky v cenovém rozmezí 1690–2490 Kč v prodeji od čtvrtka 21. listopadu od 10:00 hodin na webových stránkách Parku 360.