BRNO: Po loňské úspěšné premiéře konceptu Zažij pivovar jinak čekají návštěvníky i v tomto roce celkem tři pivní slavnosti. Uskuteční se vždy o sobotách: 25. května, 22. června a 14. září. Nejbližší květnová akce se bude konat ve spodní části pivovaru se vstupem z ulice Hlinky. Vstup je volný, začátek je v 16:00 hodin.
Návštěvníci jsou zvyklí do Starobrna chodit na hudební vystoupení a letos se hodně myslelo také na mladší generaci. Od 17:00 hodin tak zahrají Maniak a Orion, od 19:30 vystoupí DJ Chocolatic a na závěr od 21:00 hodin Tafrob.
Na pódiu se uskuteční i další program – například pivní kvíz. Otázky bude pokládat moderátor a soutěžící mohou vyhrát starobrněnské ceny.
Jako každoročně se budou po celé odpoledne konat i exkurze do výrobních prostor pivovaru. První zájemci s průvodcem se pivovarem projdou hned od 16:30 hodin, poslední prohlídka se na trasu vydá v 19:30 hodin. Exkurze končí degustací v ležáckém sklepě pivovaru a jsou v tento den zdarma. Registrace na místě u hostesek.
Ke každé akci v pivovaru samozřejmě patří starobrněnské pivo a něco dobrého k snědku. Vše bude k dispozici ke koupi ve stáncích přímo v místě konání. Letošní rok ale také startuje úplná novinka, na kterou jsou mnozí zvyklí z hudebních festivalů a dalších akcí. Za pivo a občerstvení se v areálu nebude platit hotovostí, ale kartou nebo čipem, na který si návštěvníci nahrají hotovost na nabíjecím místě.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.