LIBERECKÝ KRAJ: V závěru letošních prázdnin Liberecký kraj nabídl možnost sdílet jedinečný zážitek z umění řady profesí sklářské tvorby, charakterizující po mnoho let tuto oblast. Obyvatelé i návštěvníci Liberecka se mohli na různých místech nejen krajského města setkat s výrobky mnoha sklářských firem i jednotlivých sklářů.
Festival skla a bižuterie byl zahájen vernisáží NAHUTI v běžně nepřístupné novorokokové kavárně Pošta. Expozice představila výrobky pěti známých sklářských mistrů – Jana Pačinka, Petra Novotného, Petra Kuchty, Martina Štefánka a Miroslava Liederhause. Pořadatelé nabídli účastníkům také komentovanou návštěvu Liebigova paláce s exkluzivními křišťálovými výrobky rodiny Ševčíků ze Železného Brodu..
K nezapomenutelným zážitkům patřila i návštěva Botanické zahrady v Liberci. Historické expozice skleněných výrobků v rostlinných formacích jednotlivých pavilonů působily vkusně a nenásilně. Diváci si mohli zasoutěžit a vyhrát na památku drobný sklářský produkt.
Návštěvníci města mohli pozorovat sklářské umělce přímo na náměstí Dr. Edwarda Beneše, v Krajské vědecké knihovně dostali možnost obdivovat i zakoupit bižuterní výrobky, děti si dokonce mohly vyrobit svůj náhrdelník či náramek.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.