PLZEŇ: Druhý ročník festivalu Industry Open během léta zpřístupnil celou řadu technických památek a další zajímavá místa v Plzni a okolí. Pořádající organizace Plzeň – TURISMUS zároveň vydala nového průvodce po industriálních památkách. Ty mohou fanoušci industriálu navštívit během celého roku i mimo festival a nyní mají k dispozici užitečné informace v jedné publikaci.
V rámci projektu Industry Open vznikl tištěný Průvodce industriálem Plzeňského kraje. Ten představuje téměř 40 lokalit v Plzni a přilehlém regionu. Nechybí významné turistické cíle jako Plzeňský Prazdroj nebo bývalý kaolinový důl a Centrum Caolinum v Nevřeni, ale ani tipy na zajímavá místa, která by návštěvníkům mohla uniknout. “ V našem průvodci najdou zájemci o industriální dědictví místa, která mohou navštívit po své vlastní ose i během podzimních výletů nebo po celý rok. Asi nepřekvapí, že hlavními taháky jsou oba plzeňské pivovary nebo industriální areály, které dnes slouží kultuře, jako je DEPO2015 nebo plzeňská Papírna. V průvodci jsme však věnovali prostor i zajímavým místům, která jsou tak trochu skrytá, nebo podnikům, o jejichž nabídce komentovaných prohlídek málokdo ví,“ prozradila Alena Fialová z městské organizace Plzeň - TURISMUS, která průvodce připravovala. Průvodce industriálem Plzeňského kraje vznikl ve spolupráci s oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu Plzeňského kraje. Je k dostání zdarma v Turistickém informačním centru města Plzně na náměstí Republiky vedle radnice.
Festival Industry Open, jehož druhý ročník skončil o prvním zářijovém víkendu, zpřístupnil téměř dvacítku míst a nabídl přes 110 dílčích akcí. Návštěvníci festivalu se vydali na komentované prohlídky, výlety historickými autobusy i zážitkové jízdy vlakem. Nejúspěšnější akcí festivalu byly komentované jízdy vlakem do jinak nepřístupného areálu Škodovky, kam se díky Industry Open během dvou srpnových víkendů svezlo na 600 účastníků. „Odhadovaná návštěvnost všech akcí festivalu se letos vyšplhala na cca 2500 účastníků, což vzhledem k omezeným kapacitám většiny akcí považujeme za úspěch. I druhý ročník festivalu nám tak i přes překážky, které letošní rok přinesl, ukázal, že zájem o industriální turismus je ze strany místních i turistů stále větší,“ vyhodnotila festival manažerka projektu Fialová.
Více o celém projektu Industry Open najdete na www.industryopen.cz a na facebookové stránce, tipy na výlety pak na www.visitplzen.cz.
BOHUMÍN: Třicátá léta minulého století v Bohumíně, polský zábor, druhá světová válka a Bohumín součástí velkogermánského Reichu, osvobození. Témata, která v Bohumíně nabídl historik Ondřej Kolář. Besedou (16. dubna) spolek Maryška přispěl k programu připomínky 79. výročí konce 2. světové války v Evropě.
HRADEC KRÁLOVÉ: Druhý ročník festivalu kreativity a kreativního učení proběhne v Hradci Králové od 9. do 11. května. Festival KreatFest nabídne bohatý třídenní program složený z workshopů, diskusí, sdílení a tvoření rozprostřený po tvůrčích i vzdělávacích institucích v Hradci Králové. Návštěvníci tak zavítají do knihovny, Centra kreativního muzejnictví, Centra uměleckých aktivit, ale taky Bajkazylu.
ČR-ZAHRANIČÍ: Sympatický Američan z Ohia žije už 30 let ve Všenorech za Prahou. Nejdéle ze všech míst, kde zatím bydlel. Do Česka ho přivedla vášeň badatele – muzikologa, který svou dráhu zasvětil Antonínu Dvořákovi. Proto se také naučil skvěle česky. Hned v předsíni doma u něj narazíte na police plné knih o hudbě a o Dvořákovi zejména, knihovnu s dalšími tituly najdete i v kuchyni a tak dále…. On sám je autorem několika knih o Dvořákovi (Rethinking Dvořák, Dvořákovská místa, Manželské páry Dvořákovi a Hlávkovi) a na další knize pracuje. Do naprostých detailů zná nejen dílo, ale i obdivuhodnou životní cestu tohoto českého a zároveň světového skladatele. Zajímavý je ale i osobní příběh Davida Beveridge.
ČR: Asociace profesionálních divadel (APD) oslavila jubileum zintenzivněním své dosavadní činnosti, zejména v souvislosti s realizací grantového projektu “Etablování stávající struktury Asociace profesionálních divadel ČR v kontextu proměny sektoru živého umění v důsledku pandemie koronaviru”, podpořeného z programu Fondů EHP 2014-2021.