STRÁŽNICE: Projekt Muzičky jako tvůrčí dílna dětských a mládežnických muzik zaměřených na interpetaci lidové hudby se koná každoročně od roku 2006 (od roku 2008 je jejím pořadatelem Národní ústav lidové kultury). Cílem projektu je podpora dětských a mládežnických muzik, jejichž nebývalý rozmach u nás s potěšením zvláště v posledních letech sledujeme.
Od roku 2019 dochází k inovování projektu a jeho zaměření na jednu folklorní oblast. Letošní ročník je věnován Strážnicku. Cílem a smyslem projektu je pomoci mladým muzikantům poznat regionální specifika naší lidové hudby, a to prostřednictvím skupinové výuky zaměřené na jednotlivé nástroje či nástrojové sekce fungující v rámci hudebních seskupení interpretujících lidovou hudbu a následné „besedy u cimbálu“, kde si účastníci mohou vyzkoušet své dovednosti ve hře s vybranou regionální muzikou. Dále formou přednášek o lidové hudební tradici daného regionu – o regionálních specifikách hudebního folkloru, o písních a jejich interpretaci vzhledem k tancům, které se při nich tančily (tempo, styl doprovodu). Naplánováno je spojení s ukázkou příslušných tanců, představení základních typů kroje vybraného regionu, jeho užití, funkce.
Tvůrčí dílnu interpretace lidové hudby pro mládež od 12 let
Pořadatel: Národní ústav lidové kultury
Termín 22. – 24. 11. 2019
Místo konání: Zámek ve Strážnici
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.