TÁBOR: V sobotu 30. července 2016 proběhla v Galerii Stará radnice vernisáž Intersalon AJV 2016 (20. ročník mezinárodní přehlídky současného umění), které se i navzdory velmi teplému počasí zúčastnilo velké množství návštěvníků se zájmem o umění.
Asociace jihočeských výtvarníků (AJV) pořádá každoročně INTERSALON, Mezinárodní přehlídku výtvarného umění dneška, který je dle AJV nezbytnou formou komunikace výtvarné obce s veřejností. Umělci zde vystavují svá umělecká díla, vždy na jiném místě, ve snaze představit veřejnosti přehled současného umění. V letošním roce se tímto místem stalo město Tábor.
Zde žije i výtvarník moldavského původu Teodor Buzu, který společně s Mgr. Vítem Pavlíkem, předsedou AJV, pronesl úvodní proslov k jubilejní dvacáté výstavě. Samozřejmě nechyběla kulturní vložka, o kterou se postarala Kateřina Pavlíková svou hrou na saxofon. Hluboké tóny saxofonu působily díky klenutému prostoru Staré radnice naprosto fenomenálním dojmem. Po úvodním slovu a kulturním programu se návštěvníkům vernisáže konečně otevřela samotná výstava, na které jsou zastoupena umělecká díla malířská, sochařská a grafická, ale i díla užitého umění. K vidění je zde více než 100 děl od 69 umělců, a to nejen těch, kteří jsou členy AJV, ale i jejich zahraničních hostí, mezi nimiž je například Rosemarie Wurm (Německo) nebo Alexandru Macovei (Moldavsko).
Výstava vznikla pod záštitou hejtmana Jihočeského kraje Mgr. Jiřího Zimoly a starosty města Tábora Ing. Jiřího Fišera a bude v galerijních prostorách Husitského muzea v Táboře umístěna od 31. července do 22. října 2016.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.