ČR-ZAHRANIČÍ: Česká televize nabízí v iVysílání francouzský koprodukční komediální seriál Parlament, který nově rozšiřuje také třetí řada. Pořad plný nekorektního humoru, zvratů a výrazných postav s nadhledem odkrývá zákulisí chodu bruselského centra politiky. Kompletní seriál včetně nejnovější řady je už nyní dostupný na online platformě ČT. Seriálem Parlament tak Česká televize zahajuje letní sezonu České televize s francouzskou tematikou.
„V průběhu evropských voleb nabídneme v iVysílání již třetí sérii satirického seriálu Parlament, který získal ocenění za nejlepší seriál od francouzské asociace kritiků, baví neotřelým humorem i pohledem na instituci Evropského parlamentu. Jeho tvůrci, kteří sami absolvovali v této instituci pracovní stáže, tak do příběhu dodávají autenticitu podtrženou velkou dávkou humoru. Část třetí série se dokonce natáčela přímo v budově Evropské komise. Tento divácky úspěšný seriál také nedávno ohlásil přípravu na vznik čtvrté série,“ představuje pořad výkonný ředitel pro digitální služby Marek Doležel.
Třetí řada koprodukčního francouzského komediálního seriálu z prostředí Evropského parlamentu s vtipem a kriticky-sarkastickým přístupem zpracovává ožehavá témata, která nejsou pouze pro skalní milovníky politologie a mezinárodních vztahů. Výkonný ředitel pro digitální služby Marek Doležel proto dodává: „Seriál si v Česku oblíbila zejména mladší generace, ale myslím, že má potenciál oslovit i širší publikum, jelikož vytváří vhled do instituce, která je zdánlivě nudná a pro mnohé také neznámá. Komedie by se tak mohla stát správným způsobem, jak přiblížit zákulisí Evropského parlamentu i těm, kterým politika není tolik blízká. Navíc na české tvůrčí scéně chybí kvalitní politická satira, kterou tato série zaručeně nabízí.“
Všechny tři řady seriálu Parlament budou v iVysílání dostupné od 2. června 2024.
Upoutávka k seriálu ke stažení zde.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.