Brňany letos lákají především na instalaci a scénku na Moravském náměstí – u tzv. brněnského moře, kde představí nejen vizuální, ale i scénickou podívanou – souboj tří antických dramatických básníků, Aischyla, Euripida a Sofokla, ušitý na míru naší době – v duchu rap-battlových soutěží.
„Chtěli jsme zachovat důležité prvky tradičního řeckého konceptu, zároveň je však – ideálně zábavným způsobem – přiblížit současnosti. Proto jsme se rozhodli soutěž, které se v Řecku účastnili dramatičtí básníci, posunout do podoby současných rap-battlů,“ říká ke koncepci vystoupení Vojtěch Honig, režisér projektu a student třetího ročníku režie na Divadelní fakultě JAMU.
Průvod vyrazí ve středu 27. září od Divadelní fakulty z Mozartovy ulice v 15:30, odkud bude pokračovat ulicí Jezuitskou na Jakubské náměstí. Poté se vydá podchodem do parku Danuše Muzikářové na Moravské náměstí k „brněnskému moři“.
Na uměleckém pojetí průvodu a jeho organizaci se podílejí například studenti produkce, scénografie, činoherního a muzikálového herectví, jevištní technologie anebo režie.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.