ÚSTÍ NAD LABEM: Třináctý ročník oblíbeného běžeckého seriálu ČEZ RunTour zavítá v sobotu 25. května do Ústí nad Labem. Běžci odstartují v 10 hod. z Kostelního náměstí v centru města a poběží kolem řeky Labe až pod hrad Střekov. Chvályhodným cílem akce je „zvednout Česko z gauče“ a ukázat všem, že běhání je hlavně o radosti. Součástí akce je doprovodný program zaměřený také na prevenci.
Zájemci si mohou vybrat ze třech úseků – 3, 5 a 10 km nebo si vyzkoušet štafetu. Připraveny jsou i dětské závody o délce 500 nebo 1000 m podle věku dítěte. Startovné a začátek se liší u každého závodu a vše je uvedeno na webu akce (https://www.run-tour.cz/cs/kalendar/usti). Registrace je možná v pátek (24. 5.) od 15 do 19 hodin a v sobotu (25. 5.) od 8:30 až do startu závodu.
Partnerem pro prevenci je zdravotní pojišťovna OZP, která si pro účastníky v Ústí nad Labem připravila „masážní zónu“. Ve speciálním prezentačním stanu bude k dispozici několik masérů, zájemci rovněž mohou zdarma vyzkoušet analýzu složení lidského těla a nechat si poradit ohledně naměřených výsledků. Na místě budou i pracovníci regionální pobočky OZP.
ČEZ RunTour je seriál běžeckých závodů, který je určen pro rodiny s dětmi, začátečníky i tzv. hobby běžce, zkrátka pro každého, kdo má chuť běžet. Dlouhodobě patří závody mezi nejoblíbenější tuzemské sportovní akce. Letos bude mít RunTour celkem osm zastávek a to ve městech – České Budějovice (13. 4.), Kopřivnice (27. 4.), Ústí nad Labem (25. 5.), Plzeň (22. 6.), Olomouc (20. 7.), Brno (14. 9.), Praha (5. 10.) a Pardubice (19. 10.).
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.