středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří
Plácek u Stěnavy
© Tomáš Valášek



Pomůže Léto u Stěnavy obnově plácku v Broumově?

BROUMOV: Agentura pro rozvoj Broumovska rozjela 1. května kampaň Léto u Stěnavy, pomocí které by chtěla se zapojením veřejnosti vybrat peníze na obnovu a oživení jednoho z plácků v Broumově – v Dvořákově ulici, nedaleko bývalých jatek.

Autor článku: 
Kateřina Ostradecká

Projekt obnovy chce vnést život na toto místo a tichý výchozí bod cyklostezky vedoucí na Otovice proměnit v příjemný prostor, kde se budou scházet sousedé, rodiny i přátelé. Kampaň byla zahájena v sobotu 1. května na darovacím portálu www.darujme.cz/letoustenavy, kde je možné tuto obnovu podpořit libovolnou částkou. Každou vybranou korunu zdvojnásobí Nadace OSF.

„Za vybrané peníze bychom tento plácek u Stěnavy chtěli oživit a vybavit novým zařízením – například veřejným grilem či ohništěm, lavičkami, stoly nebo herními prvky pro děti. Pokud by se podařilo vybrat dostatek financí, rádi bychom také v další fázi zachránili – a postupně opravili – chátrající domky, které se nacházejí u tohoto plácku,“ uvedla Pavla Jenková z Agentury pro rozvoj Broumovska.

Kampaň poběží celý květen a do obnovy plácku se může zapojit široká veřejnost, a to různými způsoby. „Kromě finančního přispění budeme moc rádi například za vyplnění online dotazníku, který je možné najít na webu Agentury pro rozvoj Broumovska, kde nám může veřejnost dát vědět, jak by tato obnova mohla vypadat a co by tam nemělo chybět. Veškeré podněty předáme architektovi, který navrhne budoucí podobu místa. Do obnovy se mohou zapojit také děti z Broumova, pro které jsme vyhlásili výtvarnou soutěž o ceny. Stačí nakreslit, jak by oživený plácek mohl v budoucnu vypadat, a malbu donést do 27. května do klášterní kavárny nebo poslat do Agentury pro rozvoj Broumovska,“ dodává Pavla Jenková.

Všechna díla z výtvarné soutěže budou vystavena právě na plácku u Stěnavy, kde se v sobotu 29. 5. 2021 od 16.00 uskuteční Sousedská opékačka, na kterou je zvána i nejširší veřejnost. Bližší informace k celé kampani, k online dotazníku i výtvarné soutěži najdou zájemci na webu Agentury pro rozvoj Broumovska: www.aprb.cz/letoustenavy.

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024