FRANCIE-ČR: Celovečerní animovaný film Přes hranici, na jehož vzniku mají významný podíl i čeští tvůrci, se utkal v klání hlavní soutěže filmového festivalu ve francouzském Annecy, největším festivalu animované tvorby na světě. Ve světové premiéře se snímek divákům představil již 16. června a během slavnostního vyhlášení si režisérka Florence Miailhe odnesla cenu poroty.
Mimořádný snímek francouzské režisérky Florence Miailhe a scénáristky Marie Desplechin byl animován speciální technikou malby na sklo a připravoval se od roku 2012. Téměř z poloviny se na něm podílely animátorky ve studiu české společnosti MAUR film, stojící např. za celosvětově úspěšným filmem Dcera Darii Kashcheevy, která mimochodem svoji festivalovou cestu právě v Annecy započala.
Příběh je vzdáleně inspirovaný osudem autorčiny rodiny pocházející z oblasti židovských osad v někdejším Rusku. Ve filmu, který se odehrává v současnosti, sledujeme dobrodružné i dramatické cesty dvou dětí Kyony a jejího bratra Adriela, kteří utíkají přes půl světa před nenávistí, a přitom během své magické iniciační cesty i dospívají.
„Florence se podařilo stvořit na jedné straně citlivý i poutavý příběh o dospívání, který by přitom odrážel srozumitelnou formou osudy obětí lapených do osidel fašismu, holocaustu či komunismu. Práce na tomto projektu pro nás bylo výzvou, jelikož se jedná o první film v celovečerní stopáži. Tým animátorek v čele se zkušenou autorkou Lucií Sunkovou zvládl namalovat téměř polovinu celého filmu za necelých 18 měsíců,“ vysvětluje producent Martin Vandas.
Do české distribuce se film dostane na podzim roku 2021.
O FILMU
Režisérka Florence Miailhe
Scénář Marie Desplechin, Florence Miailhe
Umělecký režisér (animace) Youri Tcherenkov (CZ)
Produkce Marcela Vrátilová (CZ)
Hudba Philipp E. Kümpel
Animátoři Česká republika Lucie Sunková, Polina Kazak, Eva Skurská, Anna Paděrová, Zuzana Studená, Marta Szymanska
V českém znění Taťjana Medvecká, Alžběta Volhejnová, Zlata Adamovská, Richard Krajčo, Miloslav Frýdl, Zuzana Stivínová, Tereza Bebarová, Zuzana Kronerová, Ota Jirák a další…
Producenti Les Films de l´Arlequin (FR), Balance Film (DE), MAUR film (CZ), XBO Films (FR), ARTE France Cinéma, MDR / ARTE Germany, Česká televize
Délka filmu 80 minut
Technika ruční malba na sklo
Film byl podpořen kinematografickými fondy ve třech zemích včetně Státního fondu kinematografie, panevropským fondem Eurimages a Creative Europe MEDIA.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.