neděle
1. září 2024
svátek slaví Linda, Samuel
Ilustrační foto Nového divadla v Plzni
© Zdroj: archiv DJKT



Plzeň uvidí vítězný muzikál s názvem I Like Zima

PLZEŇ: Ve 3. ročníku soutěže INTRO ’23, vyhlášeném muzikálovým souborem Divadla J. K. Tyla v Plzni, zvítězilo dílo I Like Zima. Muzikál napsali učitelé Soukromé ZUŠ Dr. Lidinské z Berouna a diváci i odborná veřejnost jej zhlédnou 19. a 21. května 2024 na Nové scéně, kde ho za doprovodu orchestru představí členové dětského Muzikálového studia DJKT. Aktuální ročník soutěže INTRO o původní, český, dosud neuvedený muzikál se totiž zaměřil na díla pro děti a mládež.

Autor článku: 
Martina Drbušková

Děj muzikálu I Like Zima sleduje sebevědomou městskou skupinu žáků, která vyráží na horskou chatu vedenou ráznými sestrami Veverkovými na lyžařský výcvik. „Dílo má vtip, dobrou hudbu, zajímavý námět i adekvátní stopáž,“ zaznělo v hodnocení poroty, která také ocenila, že je muzikál vhodný jak pro dětské publikum, tak dětské představitele: „Patřičně zachází s jazykem současných teenagerů, kteří budou nejspíš cílovou skupinou projektu i hlavními interprety.“

Učitelé ze Soukromé ZUŠ Dr. Lidinské z Berouna každoročně píšou pro závěrečné vystoupení svých svěřenců muzikálové dílko. „Původně se jednalo o pásmo autorských písniček, před šesti lety jsme se rozhodli závěrečné vystoupení povýšit,“ popisuje vznik muzikálu jeden z autorů Vít Lidinský: „Celý proces začínáme s bratrem. Koncem školního roku se sejdeme a napíšeme námět, z toho se přes prázdniny vyklubou texty, ke konci srpna se složí hudba a někdy koncem října nahráváme základy a doděláváme scénář. S vybranými dětmi pak od listopadu do května na inscenaci pracujeme.“ Pod libretem jsou podepsáni bratři Vít a Petr Lidinští, kteří také společně s Taťánou MachačovouPavlem Machačem napsali texty písní, hudbu složili Zdeněk Urbanovský, Josef Štěpánek a Petr Tichý.

Soutěžní projekt INTRO nabízí jedinečnou příležitost pro začínající autory. Přihlášené muzikály posuzuje odborná porota složená z renomovaných odborníků a praktiků, vítězná díla jsou pak uvedena ve dvou reprízách na profesionální scéně plzeňského divadla. Autoři následně dostanou videonahrávku určenou k další propagaci díla, ostatní získají v hodnocení poroty cennou zpětnou vazbu. Tři vítězné muzikály z 1. ročníku jsou stále k vidění na streamovací platformě Dramox. Více informací najdou zájemci na webu divadla: https://www.djkt.eu/projekty-a-akce/intro.

 

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024

KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Zdeněk Fryml, Jarmila Haldová, Monika Lemberková a Jana Hladíková získali titul Mistr tradiční rukodělné výroby Královéhradeckého kraje, který udílí krajští radní za významný přínos v oblasti tradiční lidové kultury a těm, kteří se významně zasloužili o jejich udržování a rozvoj za předchozí kalendářní rok. Nově je ocenění udělováno také významným osobnostem dlouhodobě působících v oblasti tradiční lidové kultury.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Lidová kultura, Soutěže a festivaly
Co se děje
20.08.2024