středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří
Anna Šenfeldová, Šárka Bekrová - organizátorky Some like it Czech
© Foto: Lucie Bezoušková



Nerozumějí vaši zahraniční přátelé české kultuře? Jsou tu české filmy pro expaty

PRAHA: Some like it Czech je první projekt, který se snaží cizince seznámit s českou kulturou prostřednictvím kinematografie. Každý měsíc tak žižkovským kinem Aero prolétne film přibližující určitý český fenomén, patřičně doplněný o anglické titulky a krátký vtipný úvod, který pomůže zahraničním divákům nadnést se nad kulturní bariéru a užít si film plnými doušky. Po promítání se pak uskuteční networking, kde mohou čeští nadšenci zasvětit expaty do tajů našeho filmového nebe. 

12.10.2021
Autor článku: 
Anna Šenfeldová a Šárka Bekrová

Jak jinak cizincům vysvětlit naši vášeň pro chataření a houbaření než prostřednictvím rodiny Lavičkových z Menzelova filmu Na samotě u lesa? Proč je zahrnovat podrobnostmi a letopočty minulého století, když oscarový Kolja vykreslí komplikovanou atmosféru socialistické éry za Vás? Ačkoli se český film kvůli své svéráznosti netěší za našimi hranicemi velké oblíbenosti, má právě díky své unikátnosti vysokou vypovídající hodnotu o české společnosti a mentalitě. A právě na to autorky projektu, studentky Arts managementu z Vysoké školy ekonomické, sází. České snímky se tak pro ně stávají pouze odrazovým můstkem pro vysvětlení fenoménů jako je vodáctví, dovolená v Chorvatsku či vesnické bály. “Předvádění naší kultury se totiž stalo poněkud nešťastným. Přeplněný Karlův most, do sebe narážející kolemjdoucí v uličkách Českého Krumlova či zapáchající záchody v infocentrech menších měst. My tohle chceme změnit a naservírovat cizincům českou kulturu tak trochu netradičně – na stříbrném podnosu filmového plátna.” říkají zakladatelky projektu Anna Šenfeldová a Šárka Bekrová

Ačkoliv tato akce není primárně určena pro tuzemské publikum, pořadatelky uvítají všechny i nadšence do českých bijáků, kteří se nebojí vidět jejich oblíbené filmy jinýma očima.  Zvlášť, pokud s sebou vezmou své zahraniční přátele nebo se nebudou zdráhat zasvětit pražskou mezinárodní komunitu do tajů české kultury. Po promítání se totiž v baru kina uskuteční networking, při kterém se budou cizinci a čeští návštěvníci moci seznámit a vyměnit si své postřehy a dojmy.

První promítání se odehraje 12. 10. 2021 v kině Aero, jež celý projekt zaštiťuje.Aero se díky své osobité dramaturgii stalo již legendou a na tuto tradici navazujeme i nadále. Velmi mě těší, že můžeme do našeho kina přinést novou dynamiku, například v podobě dohadujících se diváků o tom, zda byl výprask Vašáryové v Postřižinách za hranou, či ne.“ dodává ředitel kina Jiří Flígl. Jako první film byl vybrán Svěrákův Kolja, film, který i divákům neznalým českou kulturu srozumitelně vypráví dojemný příběh na pozadí skomírajícího socialismu. Zároveň nastiňuje základní milníky naší historie minulého století, které budou více přiblíženy v rámci krátkého stand-upu Carmina Rodiho, Itala žijícího již 6 let v Praze.

Proto jestli se budete 12. října nudit, nekupujte medvídka mývala, ale přijďte si do Aera zakonverzovat s lidmi z různých koutů světa a třeba se i zlepšit ve své angličtině. Protože laťku můžete díky Láďovi z Pupenda už jenom zvednout. “Čekoslovakia is very najs kantry. Máš tu - bír - best of bír. Hokej - best nambr van.”. …

 

Facebook: https://www.facebook.com/Some-like-it-Czech

Instagram: https://www.instagram.com/some_like_it_czech

Kino Aero: https://www.kinoaero.cz/

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024