čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Ilustrační foto
© Zdroj: www.energieprokulturu.cz



Letní festival Energie pro kulturu má letos namířeno do devíti českých měst

ČR: Hudebně-divadelní festival Energie pro kulturu vznikl za účelem podpořit živou kulturu, umělce a umělecké vzdělávací instituce během covidové pandemie. Třetí ročník festivalu i letos pokračuje ve svém poslání a opět se zaměří na podporu kultury v regionech spojením známých umělců s místními uměleckými soubory. Charitativní záměr této akce je podpořen od prvního ročníku Skupinou ČEZ. Na festivalu diváci objeví mnoho nových talentů a vedle nich si užijí vystoupení známých interpretů, jako jsou Monkey Business, Tata Bojs, 7x3 nebo Olympic a mnoho dalších. Letos s festivalem také poputuje po Česku Cirk La Putyka, show liberecké IQLandie a olomoucké pevnosti Poznání nebo divadlo Ungelt či populární Partička.

od 09.06.2022 do 16.09.2022
Autor článku: 
Romana Wišniewski

Pomáhat oživovat lokální kulturu, přinášet hudební a divadelní zážitky tam, kde si je třeba sami nemohou dovolit, spojit lokální umělce s těmi již známými a moci si vyzkoušet, jaké to je vystoupit vedle hvězd. To je záměrem už třetího ročníku putovního českého festivalu Energie pro kulturu podporovaného Skupinou ČEZ. „Akce vznikla původně na podporu umělců během krize covidu 19 v ČR a jejím cílem bylo pomoci kulturním i vzdělávacím institucím v regionech a poukázat na jejich problémy. Velice často také spolupracujeme s místními kulturními centry, které si třeba známé interprety nemohou dovolit pozvat,“ vysvětluje Martina Tůmová z organizačního týmu festivalu Energie pro kulturu.

Festivalový program je složen ze dvou hlavních částí, jeden den je věnovaný převážně hudbě, druhý divadlu. „Akce je ale zajímavá především tím, že se na jednom pódiu potkávají začínající regionální umělci a umělci již známí. Pro mnohé lokální interprety je to úplně nová zkušenost, zahrát si na velkém zvuku i podiu vedle velkých osobností,“ komentuje Martina Tůmová hlavní benefit regionálních akcí.

Během devíti zastávek se návštěvníci dočkají mnoha hudebních vystoupení interpretů z regionální uměleckých škol, souborů a uskupení, pro které festival připravil scénu, kde si zahrají například po boku Monkey Business, Olympicu, Tata bojs nebo 7x3. Na jednotlivých festivalových zastávkách pak vystoupí ostravští Fredy a Krasty, mezigenerační kapela Pískomil se vrací, indie-rockoví I Love you Honey Bunny, letošní výherci cen Anděl Mirai či interpreti jako Jakub Děkan, Michal Hrůza, Aneta Langerová a mnozí další. Program sledujte již nyní na stránkách www.energieprokulturu.cz.

Putovní festival po České republice letos doprovází oblíbená vystoupení nového cirkusu souboru Cirk La Putyka, svérázný humor přiveze na festivaly známá Partička a divadelní části se letos účastní i pražské divadlo Ungelt. Součástí doprovodného programu festivalové tour jsou pak vědecké show liberecké IQLandie a olomoucké Pevnosti poznání či interaktivní workshopy kreslení pohybem.

I když se zdá, že doba covidu je za námi, kultura, která v této době utrpěla značný zásah, potřebuje podporu neustále, a zvláště ta regionální, která i mimo covid zůstává tak trochu v pozadí zájmu,“ vysvětluje Ladislav Kříž, tiskový mluvčí Skupiny ČEZ. Festival se navíc snaží následovat a ukazovat veřejnosti světové trendy festivalové kultury, jako je třídění odpadu, udržování „zero waste“ etiky a představovat současné technologie, které posouvají festivalový zážitek na moderní úroveň. Ideálně se tak propojuje s novým směřováním Skupiny ČEZ, která letos na jaře spustila kampaň Čistá Energie Zítřka, zaměřenou mimo jiné právě na využívání čistých moderních technologiích a energie šetrné k životnímu prostředí. Festival je zdarma – nepotřebujete tedy rezervace, lístky ani QR kódy, jen váš čas!

Festival se konal v minulých letech každý rok v šesti městech a jeho návštěvnost byla přes 12 000 lidí. Letos se rozšiřuje o další tři festivalové zastávky.

 

Festivalové zastávky Energie pro kulturu 2022

Havířov  (9. – 10. 6.)                                    

Hodonín (16. – 17. 6.)                                    

Děčín (23. – 24. 6.)      

Jablonec (14. – 15. 7.)   

České Budějovice (28. – 29. 7.)            

Mělník (4. – 5. 8.)              

Třebíč (25. – 26. 8.)              

Kadaň (7. – 8. 9.)   

Olomouc (15. – 16. 9.)

Generálním partnerem akce je Skupina ČEZ. Hlavním mediálním partnerem je Evropa 2. Mediálním partnerem je Denik.cz.

www.energieprokulturu.cz 

https://www.facebook.com/energieprokulturu

 

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024