ČR-ZAHRANIČÍ: Celkem tři nominace získala Česká televize na evropském festivalu Prix Europa. Ve vůbec nejsledovanější kategorii TV Fiction bude bojovat první díl minisérie Božena. Do finálního výběru nominací se probojoval i speciální web k Boženě, který soutěží ve skupině nejlepších on-line projektů. Ve stejné sekci získal nominaci také webový projekt Planeta je Prga.
Už v polovině října se bude Česká televize ucházet se třemi projekty o ocenění ve dvou kategoriích na evropském festivalu televizní, rozhlasové a on-line produkce Prix Europa 2021. V nejsledovanější kategorii hraných pořadů TV Fiction se o vítězství utká první díl minisérie Božena, jenž Česká televize uvedla na začátku letošního roku.
V sekci Digital Media Projects zaujaly evropskou soutěž hned dva projekty České televize. První z nich představuje on-line interaktivní vyprávění o životě Boženy Němcové s originálním vizuálním zpracováním, druhý je multiplatformní vzdělávací projekt dětské stanice Déčko Planeta je Prga. Ten nabízí každý školní rok jiné téma, nominaci získal za ročník věnující se ekologii a ochraně přírody.
Historie evropského festivalu Prix Europa se datuje k roku 1987. Do letošního ročníku porotci nominovali celkem 209 projektů z 26 zemí v 9 různých kategoriích. Vyhlášení vítězů je naplánováno v Postupimi od 10. do 15. října.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.