pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
Oficiální web Ostravy
© http://www.ostrava.cz/cs



Veřejný prostor oživí projekty občanů

OSTRAVA: Do druhého ročníku dotačního programu „fajnOVY prostor“, který cílí na proměnu ulic, náměstí, parků a dalších veřejných prostranství podle vlastních nápadů, přihlásili obyvatelé Ostravy 20 projektových záměrů. Rada města doporučila finanční podporu čtrnácti projektů. 

Autor článku: 
luk

 

Město vyhlásilo letos druhý ročník dotací „fajnOVY prostor“ na zlepšení veřejného prostoru v Ostravě. Ostravané zaslali 20 projektových záměrů, rada města rozhodla, že podpoří 14 z nich v celkové výši 3,11 milionu korun. O podpoře projektů definitivně rozhodnou zastupitelé na svém nejbližším zasedání.    

Oproti prvnímu ročníku v roce 2017 se snížila výše dotace na jeden projekt z jednoho milionu na 500 tisíc korun a zúžil se okruh možných žadatelů pouze na fyzické osoby (nepodnikající) a nestátní neziskové organizace (spolky, ústavy, družstva, nadace a nadační fondy, obecně prospěšné organizace apod.).

„O dotaci si letos nemohly požádat velké instituce a firmy. Věřili jsme, že snížení maximální výše příspěvku podpoří menší projekty s komunitním rozměrem a naroste také jejich počet. Zatímco vloni jsme obdrželi žádost na podporu 16 projektů, letos jich bylo už 20,“ řekla náměstkyně primátora Kateřina Šebestová.

Projektový záměr muselo letos podpořit minimálně 15 obyvatel starších 15 let podpisem na podpisový arch. Další podmínkou pro poskytnutí dotace je zapojení veřejnosti do přípravy a realizace projektu. Výzva totiž usiluje o zapojení aktivních obyvatel do rozvoje města a spoluutváření městského prostoru. Obyvatelé přirozeně vytvářejí a rozvíjí komunity okolo vybraného projektu, což vede k většímu a smysluplnému využívání prostoru, ale také k předcházení vandalismu a celkovému navýšení kolektivní bezpečnosti ve městě.

Bylo také nutné dopředu obstarat souhlas majitele pozemku, aby bylo odborné komisi při hodnocení zřejmé, že je projekt realizovatelný, majitel pozemku s ním souhlasí a neexistuje žádná překážka při jeho realizaci. Letos odmítnuté projekty neměly právě tento souhlas.  

Z projektů, které rada města odsouhlasila, se jedná např. o mozaiku na domě na Havlíčkově nábřeží, obnovení kříže ve Staré Bělé a umístění nového kříže v Mariánských Horách, vznik relaxační zóny s dětským hřištěm v Tyršově ulici v samotném centru města, osazení nevyužívaných truhlíků na Černé louce anebo opravu dvou dalších soch v parku Milady Horákové.  

 

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024