středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří
© Banner



V Praze se na začátku září sejdou špičky z oblasti kulturního managementu

PRAHA: Osobnosti kulturního managementu, jako Michael Kaiser, Brett Egan, Leoš Válka, David Mareček, Marek Vrabec a řada dalších včetně ekonoma Tomáše Sedláčka, se podělí o své zkušenosti na mezinárodní konferenci Cultural Leadership Summit - Vedení úspěšných kulturních projektů ve 21. století, která se uskuteční v Sukově síni pražského Rudolfina ve dnech 3. – 6. září 2016. 

Společně odpoví na otázky, které jsou zásadní pro dobře fungující organizaci: Proč je důležité strategické umělecké plánování? Jaké jsou trendy, které ovlivňují budoucnost kultury v 21. století? Co je to programový a institucionální marketing? Jaké jsou základní mechanismy efektivního fundraisingu? Jak si udržet publikum i rodinu příznivců? Konference se bude věnovat i proměnám medií či technologií, které mohou být výzvou i negativním dopadem na návštěvnost.

Cultural Leadership Summit připravila Akademie klasické hudby, o.p.s., pořadatel festivalu Dvořákova Praha, ve spolupráci s mecenášem Karlem Komárkem, americkým DeVos Institute of Arts Management at the University of Maryland, Velvyslanectvím USA v Praze a za finanční podpory Ministerstva kultury ČR. Detailní program a více informací jsou k dispozici na www.dvorakovapraha.cz/vzdelavani/o-projektu/.

 

Hlavní hvězdou konference je Michael M. Kaiser, mezinárodně respektovaný expert v oblasti moderního kulturního managementu, který je předsedou DeVos Institute a vedle úspěšného vedení Kennedyho centra stál za ekonomickou i uměleckou revitalizací řady prestižních institucí (Royal Opera House v Londýně, American Ballet Theatre, Alvin Ailey American Dance Theater nebo Kansas City Ballet). Z jeho pohledu jsou základními stavebními kameny úspěšného podniku: Tvorba a prezentace transformativního umění, průbojný marketing programu i samotné instituce, rozvoj „rodiny“ stoupenců (donátorů, dobrovolníků, návštěvníků) a dosažení výnosů, jejichž výše postačí ke vzniku velkého umění a k oslovení nových členů „rodiny“ v následujícím roce. „Když se tento „cyklus“ opakuje rok co rok, všechny zúčastněné strany cítí, že jsou součástí úspěšného podniku. Tento koncepční rámec tvoří základní linii našeho školení, jehož středobodem je naprostá oddanost dlouhodobému plánování, které dává vzniknout báječnému umění, jež přitahuje čím dál větší počet diváků,” vysvětluje Michael M. Kaiser návod na dobře fungující organizaci, který lze jistě aplikovat i v jiných oborech. Kaiser, kterému bude patřit první den konference, si do diskuse přizval významné osobnosti české nejen umělecké scény, jako jsou ekonom Tomáš Sedláček, ředitel Centra současného umění DOX Leoš Válka, ředitel České filharmonie David Mareček, ředitel Divadla Archa Ondřej Hrab a ředitel Signal Festivalu Martin Pošta.

Dalším významným přednášejícím je prezident DeVos Institutu Brett Egan, který se zaměří na tzv. programový a institucionální marketing. „Chce-li organizace produkovat odvážnější a smysluplnější umění, musí být připravená na tvrdé soupeření o pozornost a přízeň diváků,” vysvětluje Egan. Zatímco programový marketing se zaměřuje na získávání a udržení publika, institucionální marketing zviditelňuje práci organizace. Druhý den konference bude patřit prezentaci nástrojů nutných k tvorbě programového a institucionálního marketingu, jenž oslovuje publikum a šíří povědomí o organizaci jakožto o živé stálici komunity, která spojuje lidi a ovlivňuje atmosféru daného místa.  Následující den představí Brett Egan přístup DeVos Institute ke strategickému plánování, jehož struktura zahrnuje podrobnou revizi poslání organizace, analýzu prostředí, interní analýzu, strategii rozvoje založenou na těchto analýzách, podrobný plán realizace a finanční plán. V dnešním bouřlivém světě může odvážné plánování zásadním způsobem přispět k lepšímu fungování i vyhlídkám organizace. 

 

Více v přiložené TZ

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

PRAHA: Hlavní město ve spolupráci se organizací Prague City Tourism a Městskou knihovnou v Praze symbolicky zahájilo rok Franze Kafky u příležitosti výročí 100 let od jeho úmrtí. Nejen pro Pražany je připraven program pro děti i dospělé zahrnující řadu projektů s kafkovskou tematikou. Kromě počinů z oblasti filmu, literatury, divadla a hudby vznikla také komunikační kampaň, jejíž součástí je také speciálně nazdobená tramvaj s motivy Kafkova života, která vyráží do pražských ulic v úterý 9. dubna.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Divadlo a tanec, Hudba, Výtvarné umění, Vzdělávání
Nepřehlédněte
10.04.2024

ŽATEC: Žatec a krajina žateckého chmele přibyly na seznam Světového dědictví UNESCO díky po staletí trvající tradici pěstování a zpracování chmele. Od dubna do října mají zájemci o žatecké stavební dědictví možnost vyrazit se spolkem A dál? “Pěškobusem napříč architekturou města”. 

Ústecký kraj
Cestovní ruch, Architektura, Památky, Vzdělávání
Co se děje
09.04.2024