čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
© Logo DLO



V Divadle loutek je opět živo...

OSTRAVA: ... chystá se premiéra plná jablíček i krajská přehlídka dětského divadla. Divadlo loutek Ostrava čeká v příštím týdnu nabitý program. V pátek 7. dubna proběhne na hlavní scéně od 17 hodin premiéra nově nastudované inscenace režiséra Martina Tichého Středa nám chutná. Divadlo navíc v pátek 7. a v sobotu 8. dubna spolupořádá dvoudenní krajskou přehlídku dětského divadla Ostravská Lokálka.

od 07.04.2017 do 08.04.2017
Autor článku: 
Klára Šebestová

 Autorskou dvojici Martin Tichý a Vítek Peřina diváci ostravského loutkového divadla již znají díky inscenaci Hodina Komenského, kterou autoři pro divadlo nastudovali v roce 2015. Tentokrát zpracovali populární dětskou knihu spisovatelky Ivy Procházkové s názvem Středa nám chutná. Hra vypráví o holčičce Cilce z dětského domova Slunečnice, který řídí vlídná paní ředitelka Pralinka. Vládne v něm milý zmatek a děti se tam cítí šťastné. S Cilkou navíc do domova přišla malá zvláštnost – holčičce totiž na hlavě roste jablůňka. A když je Cilka ve Slunečnici šťastná, jablůňka plodí sladká jablka.
Příběh o tom, že být odlišný neznamená být horší, nebo lepší než ostatní, režíruje Martin Tichý, jevištní adaptaci připravil dramaturg libereckého Naivního divadla Vítek Peřina, poetickou a hravou hudbu složil Pavel Helebrand a o scénu a loutky se postaral výtvarník Pavel Brejcha.

Kromě páteční premiéry se Divadlo loutek Ostrava chystá také na krajskou přehlídku dětského divadla. Akce s názvem Ostravská Lokálka bude probíhat na hlavní i alternativní scéně od 7. do 8. dubna. Organizátorem přehlídky je spolek THeatr ludem, spoluorganizátorem pak Divadlo loutek Ostrava.
Ostravská Lokalka je postupové kolo celostátní přehlídky dětského divadla Dětská scéna 2017 a jeho smyslem je prezentace dětských divadelních souborů, předávání zkušeností a vzájemná inspirace všech zúčastněných z řad dětí i pedagogů. Součástí přehlídky budou besedy a tvůrčí dílny. Přehlídka je přístupná nejen samotným souborům a pedagogům, ale také zájemcům z řad veřejnosti.

 

Činnost Divadla loutek Ostrava je možná díky finanční podpoře statutárního města Ostravy, Moravskoslezského kraje a Ministerstva kultury ČR. Přehlídku Ostravská Lokalka finančně podpořilo MKČR a Moravská Ostrava a Přívoz.

 

Klára Šebestová
Marketing a PR
Divadlo loutek Ostrava
+420 725 097 936
marketing@dlo-ostrava.cz
www.dlo-ostrava.cz

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024