Na TK společně vystoupili náměstkyně hejtmana Kraje Vysočina Jana Fischerová, prorektorka Masarykovy univerzity Naděžda Rozehnalová, starosta Telče Roman Fabeš, ředitel Univerzitního centra Telč Jaroslav Makovec a ředitel krajské příspěvkové organizace Vysočina Tourism Tomáš Čihák.
„Našim společným cílem bylo především představit Telč a celý náš region jako místo, kde se potkává vzdělávání, kultura a cestovní ruch," řekl ve Vídni starosta Telče Roman Fabeš a ředitel Univerzitního centra Telč Jaroslav Makovec ho doplnil: „Se vzděláváním seniorů máme v našem centru velmi dobré zkušenosti. Univerzita třetího věku patří k projektům, na které jsme opravdu pyšní. Nabídnout možnost poznat lépe Vysočinu či Telč, a přitom absolvovat i vzdělávací program, je celkem logické vyústění spolupráce Masarykovy univerzity s Krajem Vysočina, městem Telč i dalšími místními institucemi. Hodně si od této aktivity slibujeme.“
Společné setkání v Českém centru ve Vídni zakončila vernisáž prací studentů Univerzity třetího věku Masarykovy univerzity s názvem Výtvarný plenér 2017.
Kontakt:
Mgr. Jaroslav Makovec, ředitel Univerzitního centra Telč, e-mail: makovec@rect.muni.cz, tel.: 777119220
Ing. Bc. Barbora Hašková, manažerka pro koordinaci CŽV, e-mail: haskova@rect.muni.cz, tel.: 602 761464
tel: +420777119220
web: www.uct.muni.cz
FB: www.facebook.com/UniverzitnicentrumTelc
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz