ČR: Lenka jede na prázdniny do Krkonoš. Se svými rodiči a blbobráchy Jakubem a Šimonem odjíždí na biofarmu, od čehož teda Lenka vůbec neví, co čekat. Jenže rozhodně je to lepší než sedět doma, když Barča Boleslavská (úhlavní nepřítelkyně!) jede na chatu do Švýcarska.
Ještě ke všemu ji majitel indického krámku konečně prozradí, co je na její flétně divného… Dají se s ní totiž zaklínat hadi. Konkrétně kobry. A koho by něco takového nezaujalo? Jenže ono to jako vždy nebude jen tak.
V Krkonoších je to vlastně celkem fajn. A navíc se každou chvíli objeví nějaké zvíře, na kterém si Lenka může vyzkoušet zaklínání (kdo říkal, že to platí jenom na hady?). Jenže taky musí třeba chodit na hory, které vůbec nejsou tak nenáročné, jak si Lenčin táta myslel.
Třetí díl série Lenčiny katastrofy nese podnázev Zaklínaní hadů a Lenka se v něm kromě zaříkávaní hadů (nebo žížal, housenek, koňů a dalších zvířat) naučí jezdit na lyžích nebo na koni. A už se nemůže dočkat, až bude ve škole všechna dobrodružství vyprávět Xeni a Pavlovi!
Kniha je určena pro děti od 8 let, opět se u ní ale pobaví i samotní rodiče.
28. 9. 2018 vydává nakladatelství BOOKMEDIA s.r.o.
Lenčiny katastrofy: Zaklínaní hadů
Alice Pantermüllerová, Daniela Kohlová
Počet stran: 160 Autor: Alice Pantermüllerová, Daniela Kohlová
Cena: 249 Kč Název: Lenčiny katastrofy: Zaklínaní hadů
Formát: flexovazba, 135 x 205 mm
Více informací o předchozích dílech a autorkách série najdete na www.lenciny-katastrofy.cz
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz