čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Ilustrační snímek
© Archiv divadla



Prvních 500 roušek bude hotovo ve středu

ZLÍN: Městské divadlo Zlín zahájilo výrobu bavlněných ústenek - roušek ve svých dílnách. "Šijeme je podle doporučeného vzoru z hustě tkané bavlny z vlastních zásob. Do výroby je zapojeno pět pracovníků našich krejčovských dílen. S přípravnými pracemi a následným balením pak pomáhají dvě garderobky a dvě rekvizitářky,“ uvedl umělecko - technický šéf Milan Houžva s tím, že aktuálně jsme schopni ústenky ušít, oprat, vyžehlit a zabalit po jednotlivých kusech.

Autor článku: 
Veronika Jurčová

Zajištěna je také sterilizace hotových roušek v Krajské nemocnici Tomáše Bati, která má o produkt z dílen MDZ zájem. „Do středy bychom měli mít hotovou první pětistovku ústenek. Primárně šijeme pro ty, kteří to nejvíce potřebují – lékaře, sestry, prodavače a samozřejmě také pro naše zaměstnance. Dále se nám ozývají z různých center sociálních služeb, kde se také budeme snažit rychle pomoci. Nejsme ale bohužel schopni saturovat potřeby jednotlivců, kteří nám také volají a píší,“ vysvětlil ředitel divadla Petr Michálek.

Právě na jeho výzvu na divadelním Facebooku se zvedla velmi silná vlna solidarity. „Lidé nám nabízí materiál a také osobní pomoc při šití ústenek. Je škoda nechat tuto energii nevyužitou. V tuto chvíli pracujeme na vytvoření koordinační skupiny na Facebooku MDZ pro všechny zájemce, kteří chtějí roušky šít doma. Věříme, že i toto je potřebná aktivita a koordinovaná pomoc bude smysluplněji využitá tam, kde je jí třeba,“ řekl.

Lidé také mohou na vrátnici MDZ bezkontaktně zanechat případný vhodný materiál na výrobu roušek. „Ozvali se nám i zástupci jedné firmy, která rozjíždí výrobu nanotextilie, a mají zájem nám tento materiál dodávat. V tom případě bychom šili roušky ještě účinnější,“ dodal ředitel s tím, že hodnota jedné roušky, šité z našich zásob, se pohybuje kolem 14 Kč za kus. Divadlo je však bude distribuovat zdarma. „Nedovedu si představit, že bychom v tuto chvíli jednali s někým o nějaké prodejní ceně. Za nás je teď nejdůležitější ten hlavní apel: noste roušky – chráníte sebe i ostatní!“

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024