PRAHA: Od února 2019 spouští Činohra Národního divadla nový doprovodný program pro mladé milovníky divadla – ND Young! ND+ … buďte s námi divadlu blíž! Pod značkou ND+ se můžete zúčastnit nejrůznějších doprovodných programů a speciálních akcí. Balet, Činohra, Laterna magika a Opera Za všechny umělecké soubory připravuje ND rozmanitá „plus“ k vašim diváckým zážitkům.
Diskutujte s tvůrci, ptejte se dramaturgů, nechte své děti i sebe hravě naladit na představení během tvůrčí dílny, nahlédněte do zákulisí, odhalte na jevišti kouzla Laterny magiky, zkuste pod vedením lektorů napsat divadelní hru nebo recenzi na představení, po boku sólistů Baletu ND si zatančete na baletním sále, vyzkoušejte si baletní kostýmy nebo špičky nebo spolu s uměleckými řemeslníky poznejte, jaké to je tvořit pro divadlo...
Aktuální termíny a další informace najdete na webových stránkách www.ndplus.cz a na facebook.com/narodnidivadloplus.
Programová brožura ZDE
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz