PRAHA: Od 26. května do 3. června nabídne Prague Fringe festival přes 230 představení v osmi prostorách na Malé Straně rozmístěných mezi Pražským hradem a Karlovým mostem. Prague Fringe letos oslaví 16. narozeniny stylově - organizátoři představují nový design, webové stránky a jednodušší systém prodeje vstupenek.
„Během těchto devíti dní se na Malé Straně objeví někteří z předních světových divadelních tvůrců. Renomovaný britský spisovatel, režisér a komik Henry Naylor se svým představením Angel, Slava Theatre ze Švédska nebo Tooth and Nail, výjimečný soubor čerstvých absolventů, se svojí novou inscenací Hummingbird. Možná na Malou Stranu moc často nechodíte, já vám ale doporučuji se schovat do jednoho z našich undergroundových prostorů a ponořit se do některého z mnoha světů, které tato představení otevírají,“ říká ředitel a zakladatel festivalu Steve Gove.
Letos se bude Prague Fringe, více než v ostatních letech, věnovat sociálním a politickým tématům. V programu je tak několik představení, která se soustředí na nestabilní mezinárodní situaci posledních let. Jmenujme například inscenace Protest, Hess, Domestic, Age of Consequence, Angel, Bang, Immigrant Diaries Paradise Beneath Her Feet, No More Miss America, které se všechny zabývají stavem současné společnosti.
Díky podpoře Švédské a Norské ambasády se v letošním programu objevuje také skandinávská dramaturgická linie. Oceňovaný soubor Teater Slava se do Prahy vrací již potřetí, tentokrát se dvěma inscenacemi: vtipnou one woman show Kontra Alt a představením pro děti What If… Vigo Venn (norská polovina comedy dua Zach & Viggo) přijíždí do Prahy po úspěšné festivalové tour, která byla v Austrálii vyprodána.
Jako každý rok se organizátoři festivalu soustředí na kvalitní tvorbu pro dětské publikum. Letos poprvé také spouští Family Fringe, hodinu dlouhý showcase všech dětských představení, která budou na festivalu k vidění. Na dopoledne plné zábavy se mohou diváci přijít podívat do La Loca Bar & Lounge 27. května od 15:00.
Novou vizuální identitu vytvořila designérka a umělkyně Alina Shipikova, která dostala nelehký úkol – nahlédnout na image festivalu novým pohledem. Vytvořila tak mozaikový koncept inspirovaný dlážděnými ulicemi, tak typickými pro Prahu, který zároveň charakterizuje Fringe jako takový – místo pro setkání, spolupráci a soudržnost. Vytvořila také nového maskota festivalu – Fringeona, ten bude letos divákům radit třeba i s výběrem divadelních představení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.