PÍSEK: V Písku proběhne 15. května jednodenní konference Minulost a budoucnost textilního průmyslu – Waldviertel a Jižní Čechy zaměřená na historii textilního průmyslu. Začíná v 10 hodin v přednáškovém sále Prácheňského muzea.
Na konferenci se mohou přihlásit zájemci o dějiny módy a textilních oborů z řad široké veřejnosti, a to nejpozději den před začátkem akce na pokladně muzea. Rezervace je v tomto případě nutná a kapacita omezená.
Více k programu zde: http://www.textilstrasse.at/, simultánní překlad je zajištěn. Konference je podporována z programu INTERREG V-A Rakousko-Česká republika a je spolufinancována NÖ.Regional.
22. května v 17 hodin bude navíc v Prácheňském muzeu představena kniha o národním podniku Jitex s názvem Jitex 70.
Závěrem května, 24. května, se bude konat muzejní noc a bude – jak taky jinak - ve znamení pletené módy.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz