čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Ilustrační obrázek
© Archiv ČT



Polovina dětí u televizního vyučování: UčíTelka zaujala školáky i rodiče

ČR: Pondělní premiéra unikátního zábavně-vzdělávacího projektu UčíTelka přilákala k obrazovkám více než polovinu dětí, které v danou chvíli měly zapnutou televizi. Nově Česká televize vyjednala možnost vysílání i pro děti žijící v zahraničí.

Autor článku: 
Karolína Blinková

Nejen školní, ale i předškolní děti přilákalo včera k obrazovkám premiérové vysílání pořadu UčíTelka. Ve skupině dětí ve věku 4-12 let se stal vůbec nejsledovanějším pořadem letošního roku na všech televizích. Pořad nesledovalo jen v průměru 147 tisíc dětí (4-14 let, při podílu na publiku 54, 8 %), ale i 155 tisíc dospělých. „Děti, rodiče i pedagogy pořad zaujal. Jen včera dostalo divácké centrum České televize 365 emailů, z toho naprostou většinu pochvalných, a stovky komentářů nám lidé píšou na sociální sítě. Rodiče nám posílají fotky a videa dětí, které si u pořadu úkoly z výuky zkouší,“ shrnuje generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „České televizi se také povedlo zareagovat na četné prosby o uvolnění pořadu pro internetové vysílání v zahraničí, ode dneška si jej mohou pouštět i děti, které nejsou zrovna v Česku.“

„Samozřejmě vnímáme i nápady a postřehy diváků, třeba k delším záběrům na tabuli, aby děti doma u obrazovek vše stihly, nebo nabídky pomoci od desítek organizací a firem na výukové materiály či zajímavé aktivity k doplnění vyučování. Vyhodnocujeme je a některé jistě do pořadu zařadíme,“ doplňuje vedoucí projektu Luboš Rosí.

Česká televize vytvořila speciální vzdělávací blok věnovaný školákům v reakci na uzavření škol v celé České republice. Kromě dopolední UčíTelky nabízí kanál ČT2 blok Odpoledka určený především starším žákům. Speciální výukový program vysílá v úterý a ve čtvrtek také Jednička České televize. Pořad Škola doma pomůže studentům, kteří se připravují na přijímací zkoušky na střední školy nebo víceletá gymnázia.

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

ČR: U příležitosti Mezinárodního dne památek a sídel byl v kostele sv. Anny (Pražská křižovatka) slavnostně vyhlášen vítěz celostátní soutěže Cena za nejlepší přípravu a realizaci Programu regenerace městských památkových rezervací a městských památkových zón za rok 2023. Vítězem se stalo město Žatec, které zároveň může po dobu roku 2024 užívat titul „Historické město roku 2023“. Součástí ceny je také finanční odměna Ministerstva kultury ve výši 1 000 000,- Kč na další péči o památky v rámci Programu regenerace.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Památky, Soutěže a festivaly
Co se děje
25.04.2024