ČR: Zásadní díla klasické hudby, jakožto jeden ze základních pilířů obecného kulturního povědomí, bude dětským divákům České televize představovat nový pořad Hudební perličky Pavla Šporcla. Známý houslista v nich dětem uchopitelnou formou představí ty nejznámější melodie klasického žánru i jejich skladatele.
Česká televize v těchto dnech začala natáčet šestnáctidílný seriál určený hlavně dětem, který představí slavné hudební skladatele a jejich zásadní díla. Pořad s krátkými animacemi propojí hrané melodie a zajímavosti o konkrétní skladbě a jejím autorovi.
„Nemalé procento mladých lidí přichází na to, že klasická hudba není výhradně vážná, ale že je plná nejrůznějších pozitivních emocí. Mnohdy je překážkou pouze fakt, že zatím neměli příležitost se s touto hudbou setkat, nebo je v první řadě odradily posluchačsky náročné kusy, “ přibližuje záměr nového pořadu ČT :D houslista Pavel Šporcl a dodává: „ V Hudebních perličkách se vždy zaměřím na jednoho skladatele a jeho vybranou známou melodii. Lehkou formou se tak diváci budou moci dozvědět nejen důležitá fakta, ale i třeba úsměvné historky ze života mistra.“
V pětiminutových dílech bude hrát Pavel Šporcl nejen na housle, ale i na klavír a někdy dokonce zazpívá. Celou sérii zakončí skladba od Františka Jana Škroupa a Josefa Kajetána Tyla – tedy česká hymna. Hudební perličky Pavla Šporcla začne vysílat ČT :D již od září 2017.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz