ROŽNOV POD RADHOŠTĚM: Město Rožnov vydalo při příležitosti oslav svého 750. výročí novou reprezentativní publikaci. Na 150 stranách knihy s podtitulem "Brána Beskyd, srdce Valašska" Rožnov ve třech jazykových mutacích představuje svou historii i současnost.
Město Rožnov pod Radhoštěm, brána Beskyd, srdce Valašska je titul nové reprezentativní publikace, kterou město vydalo při příležitosti oslav svého letošního výročí. Kniha je vydána v češtině, polštině, němčině a angličtině a na sto padesáti stranách je především formou atraktivních fotografií představena historie i současnost města. A to nejen z pohledu geografického. Kromě historie (kapitola Jak šel čas) se čtenář dozví o turistických atraktivitách Rožnova (kapitola Turistické centrum Valašska), o Valašském muzeu v přírodě (Živé srdce dávného Valašska), o umělcích z různých oblastí (Město vytváří lidé) i o osobnostech, které pracovaly či pracují v Rožnově (Tradiční, folklorní, umělecký).
Součástí reprezentativní publikace města je také představení významných firem, které sídlí v Rožnově a samozřejmě také tipy na výlety v okolních obcích včetně Pusteven, Soláně nebo Velkého Javorníku.
Nechybí ani QR odkazy na audio a video soubory, na kterých jsou nahrány skladby domácích folklorních souborů nebo ukázka videa z prvního Valašského roku z roku 1925.
Kniha Město Rožnov pod Radhoštěm, brána Beskyd, srdce Valašska je k dispozici v turistickém informačním centru města.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.