čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Vizualizace: Xtopic architekti
© www.ostrava.cz



Nová jatka se mění v kulturní centrum

OSTRAVA: Šest budov, které byly postaveny jako přístavba městských jatek ve 30. letech minulého století, se promění v mezinárodní kulturní centrum. Po rekonstrukci vznikne v areálu koncertní hala, hudební kluby, místnosti pro pořádání workshopů, přednášek, malé infocentrum a zázemí s ubytováním pro rezidenční umělce.   

Autor článku: 
luk

Přístavba bývalých městských jatek se stane sídlem kreativního mezinárodního kulturního centra. Veřejnou zakázku, kterou město Ostrava vypsalo 22. května, vyhrála se svým ideovým návrhem „Otevřená zóna pro kulturu, kreativitu a spolupráci“ společnost Cooltour. Město uzavře s vítězem licenční smlouvu o převedení kreativního návrhu k dalším možným úpravám. Prostor nabídne zázemí pro akce na lokální i mezinárodní úrovni.  

„Projektem mezinárodního kulturního centra chceme podpořit především kreativní umění, kterému se v Ostravě daří. Cítíme, že nový impuls pomůže jeho dalšímu rozvoji. Společně se souběžně připravovanou konverzí historických městských jatek pro galerie Plato tento projekt přispěje ke změně tváře a atmosféry v této části města, kdy se netajíme záměrem ji postupně přetvořit na novou kulturní čtvrť,“ řekl ostravský primátor Tomáš Macura.

Budova přístavby jatek z 30. let minulého století se skládá z šesti různých konstrukčních systémů navzájem stavebně propojených s výměrou 5 035 metrů čtverečních. Vykoupena byla za 37,95 milionu korun. Tvoří ji například bývalá hala elektroprodejny nebo budovy, v nichž sídlily kluby Templ a Boomerang. V nově vzniklém kreativním kulturním centru budou přednáškové sály, taneční a divadelní prostor, gastrozařízení a také ubytovací prostory pro umělce.

„Výběrového řízení jsme se zúčastnili s jasným cílem - získat nový prostor pro naše aktivity a ty stávající ještě rozšířit. Přišli jsme s konkrétním záměrem, jak dále rozvíjet naši činnost a především jak doplnit kulturní mozaiku Ostravy o aktivity a služby, které jsou zaměřeny na mladé lidi,“ uvedl za Cooltour Andrej Harmečko.

Aktivity se budou více orientovat na spolupráci se zahraničím jak v umělecké tvorbě, tak v propojování rozmanitých oborů, sdílení zkušeností a vzdělávání. Nebude se jednat čistě o umění, ale také o podporu malého podnikání, nových nápadů nebo start-upů. Vznikne také mezinárodní rezidenční centrum, které umožní stáže umělců z celé Evropy po celý rok a také jejich premiéry v Ostravě.

Mezinárodní kulturní centrum přinese novou energii Stodolní ulici a vrátí do ní umělecké produkce. Nezanedbatelný je také fakt, že zrekonstruované prostory vytvoří bránu do města těm, kteří do Ostravy přijedou vlakem a vystoupí na zastávce Stodolní.

 

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024