čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
plakát soutěže
© zdroj: Asociace muzeí a galerií České republiky, z. s.



Národní soutěž muzeí Gloria musaealis 2018 - vyhlášení výsledků

ČR: Do XVII. ročníku Národní soutěže muzeí Gloria musaealis se přihlásilo 58 muzeí a galerií z celé České republiky celkem 93 projektů. Nejsilnější kategorií se stala Muzejní publikace roku 2018 se 43 soutěžními projekty, následovaná 39 projekty v kategorii Muzejní výstava roku 2018, do soutěžní kategorie Muzejní počin roku 2018 se přihlásilo 11 projektů. Vyhlášení vítězů XVII. ročníku soutěže proběhne 16. května 2019 od 14,00 hodin ve Smetanově síni Obecního domu v Praze.

16.05.2019
14:00
Autor článku: 
TZ/ika

Přihlášky všech soutěžních projektů, vč. doprovodné dokumentace jsou k dispozici na webových stránkách soutěže na adrese http://www.gloriamusaealis.cz.

Akce se koná pod záštitou radní pro oblast kultury, památkové péče, výstavnictví a cestovní ruch hlavního města Prahy Hany Třeštíkové.

Partnery slavnostního vyhlášení jsou: Obecní dům, a. s., Národní muzeum, Hlavní město Praha, Český rozhlas, AV Media, a. s., a Three Brothers Production.

Hlavním mediálním partnerem ceremoniálu je: Česká televize. Mediálními partnery akce jsou: Český rozhlas Dvojka a internetový portál a časopis PROPAMÁTKY.

Na scéně slavnostního ceremoniálu bude tentokrát připomenuto 30. výročí sametové revoluce. To se stalo také podkladem pro zpracování grafického layoutu XVII. ročníku Národní soutěže muzeí Gloria musaealis.

Asociace muzeí a galerií České republiky, z. s., v této souvislosti pro rok 2019 rovněž vyhlásila na http://www.muzea20stoleti.cz v rámci cyklu Muzea a 20. století mediální kampaň na téma „Muzea a rok 1989: 30 let od sametové revoluce“.

Ve spolupráci s agenturou CzechTourism byly připraveny soupisy všech oceněných projektů v Národní soutěži muzeí Gloria musaealis za období 2002–2017, které jsou k dispozici na webových stránkách http://www.gloriamusaealis.cz a také na portálu Kudyznudy.cz, kde byla spuštěna prezentace soutěže v sekci Kultura – Muzea a galerie. Speciální logo upozorňuje návštěvníky na instituce, které v uplynulých ročnících získaly ocenění, u každého muzea se pak objevuje soupis všech cen za dobu trvání soutěže.

Nominace XVII. ročníku Národní soutěže muzeí Gloria musaealis 2018 a další informace naleznete v příloze!

Více informací na http://www.gloriamusaealis.cz; http://www.muzeumroku.cz

Zdroj: Sekretariát Národní soutěže muzeí Gloria musaealis

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024