ČR, ZAHRANIČÍ: Nový singl čerstvého držitele Ceny Anděl Mira Žbirky Každý chce byť naj z oceněného Double Alba ve videoklipu připomíná dobu slavného Semaforu a kultovní film Miloše Formana Konkurs, který měl premiéru před 55 lety. Poslední studiové Double Album pak představí také na koncertech s podtitulem 40 let na scéně.
Nový singl Mira Žbirky Každý chce byť naj z oceněného Double Alba ve videoklipu připomíná dobu slavného Semaforu a kultovní film Miloše Formana Konkurs, který měl premiéru před 55 lety. Stejně jako film, tak i klip se v režii Davida Žbirky natáčel v prostorách divadla a podobně jako ve filmu, i v klipu, se objeví nejznámější osobnost této scény pan Jiří Suchý.
„Jsem velmi rád, že se takto neplánovaně v klipu spojil film, který mám rád, s divadlem, jenž v historii československé hudby tolik znamenalo. Tehdy se hudebně nadaní jedinci hledali pomocí konkurzu, dnes k tomu máme talentové soutěže. Jen jedno se nezměnilo - každý chce dokázat, že je ten NEJ. Potěšilo mě, že se David rozhodl klip takto zpracovat, a také že jsem v něm nemusel hrát hlavní roli,“ říká Miro Žbirka s úsměvem. „To, že si pan Suchý našel čas, přijal úlohu v našem klipu a umožnil nám natáčet přímo u něj v divadle, je pro mne velká čest.“
Kromě šéfa Divadla Semafor, letos slavícího šedesát let existence, v klipu účinkují muzikant Honza Horáček, herečka a zpěvačka Dáša Zázvůrková a syn bubeníka skupiny Olympic, youtuber a hudebník Milan Peroutka. Hlavní dívčí role zastaly mladé herečky Ester Grohová a Františka Brzobohatá.
Na klip se můžete podívat zde: http://www.youtube.com/watch?v=FQ--3HSJ9Xc
Podobně jako Double Album má nové video i anglickou verzi s názvem Nothing Ever Rhymes, jehož text napsal legendární anglický textař a básník Pete Brown (http://www.youtube.com/watch?v=KBjHbQr8gjM).
Vstupenky na tři velké koncerty Mira Žbirky s podtitulem 40 let na scéně jsou již v prodeji. Spolu s uznávanými anglickými a americkými hudebníky během nich Miro Žbirka naživo představí poslední studiové Double Album a s dalšími exkluzivními domácími i zahraničními hosty zahraje největší hity vlastní čtyřicetileté sólové hudební kariéry.
Zde je pozvánka: https://www.youtube.com/watch?v=Yh6xBbtRP2M
26. 10. 2019 Londýn, 229 Venue, vstupenky zde: https://bit.ly/2TDEAfW
3. 12. 2019 Praha, O2 arena, vstupenky zde: https://bit.ly/2Rswv92
5. 12. 2019 Bratislava, Zimný štadión Ondreja Nepelu, vstupenky zde: https://bit.ly/2Qb6uuQ
Pro aktualizované informace sledujte webové stránky www.zbirka.cz a facebook Mira Žbirky www.facebook.com/MiroZbirka
Zdroj: Johana Turner, TURNER PR
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.