čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek



Kultura = jízdenka do budoucnosti

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

<p>Rozdělování výtěžku z loterií a sázkových her je od roku 2012 změněno. Adresátem velké části těchto finančních prostředků se staly obce. Vloni se údajně jednalo o částku cca 6 miliard Kč, které měly být použity na sport, kulturu a sociální oblast. V jakém poměru, to už záleželo na vedení obcí.</p> <p>Že má sport vlivné lobbisty v tom nejlepším slova smyslu, je všeobecně známo, a to nejen ve vedení obcí. Poměrně nedávno např. osobně jednal senátor Jozef Regec – bývalý sportovec – v Pardubickém kraji o podpoře sportu. Vloni oslovily představitele obcí a měst právě v souvislosti s rozdělováním výtěžků z loterií společně Český olympijský výbor, ČSTV, Sdružení sportovních svazů ČR a Česká obec sokolská.<br />
V letošním roce se budou výnosy z hazardních her a loterií rozdělovat opět, a tak by se při tom nemělo zapomínat na kulturu a její nositele. Kultura žádnou zastřešující organizaci zatím nemá, a tudíž se jednotlivé subjekty musí postarat samy.</p> <p>A při této příležitosti ještě pár slov k „1 %“. Dlouho se o této problematice nemluvilo a když, tak v souvislosti s recesí v tom smyslu, že závazek zakotvený v dokumentu Státní kulturní politiky na léta 2009 až 2014, nelze realizovat. Jenže ten byl nejen schválen, ale ministru kultury vláda uložila cíle zakotvené v dokumentu splnit. A protože se jedná o procentuální vyjádření částky, která by měla plynout do kultury z celkových státních výdajů, nevidím překážku k naplnění tohoto dlouhodobého cíle.<br />
Vláda rovněž schválila aktualizaci výše zmíněného dokumentu s výhledem na léta 2015 až 2020, z čehož plyne současné ministryni kultury úkol, předložit vládě do 31. prosince 2013 informaci o plnění Státní kulturní politiky.<br />
Myslím, že by bylo záhodno toto datum pohlídat a „jízdenku do budoucnosti“, jak je samotnou vládou kultura nazvána, pro Česko zajistit.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024