PARDUBICE: Na společném jednání rad Pardubického kraje a statutárního města Pardubice probrali radní krajské projekty na území krajského města. Jedná se zejména o investice na Zámku Pardubice, na Příhrádku, depozitáře a archeodepozitáře v Ohrazenicích. Obě samosprávy se také shodly na vzájemném navýšení finančních prostředků pro Východočeské divadlo Pardubice, Komorní filharmonii Pardubice a Krajskou knihovnu Pardubice.
„Jsme připraveni uvolnit navíc dva miliony na podporu divadla a komorní filharmonie. Město proti tomu uvolní stejnou částku pro naši krajskou knihovnu, která plní zároveň funkci městské knihovny,“ uvedl náměstek hejtmana Roman Línek. „Celkově tak bude navýšen objem finančních prostředků pro klíčové kulturní instituce v krajském městě o čtyři miliony korun,“ dodal Roman Línek
Rady Pardubického kraje a Statutárního města Pardubice vzaly závěrem na vědomí informace týkající se plánovaných investic na Zámku Pardubice, na Příhrádku, vybudování depozitáře a archeodepozitáře v Ohrazenicích a vyjadřují těmto projektům podporu.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz