čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Eurovize - národní kolo, ilustrační snímek
© Archiv ČT



Kdo zamíří do Tel Avivu? Česká televize představuje osm písní, které se utkají o vítězství v národním kole Eurovision Song CZ

ČR: Hlasování v národním kole právě začíná. Stejně jako minulý rok i letos proběhne online na internetu. Diváci i mezinárodní porota mohou pomocí aplikace hlasovat do půlnoci 21. ledna. Letošními finalisty v abecedním pořadí jsou Hana Barbara, Tomáš Boček, Andrea Holá, Pam Rabbit, Lake Malawi v čele s Albertem Černým, Barbora Mochowa, Jakub Ondra a Jara Vymer. Česká televize představila i soutěžní skladby interpretů a jejich videoklipy.   

Autor článku: 
Karolina Blínková

„Úspěch Mikolase Josefa na loňské Eurovizi, který se po šestém místě ve finále v Lisabonu stal v zahraničí nejposlouchanějším českým interpretem všech dob, způsobil obrovský nárůst zájmu o tuto hudební soutěž v České republice. Tento rok tak svoje skladby do soutěže přihlásilo dvakrát více českých interpretů než v minulém roce, evidujeme přes šedesát skladeb. Celkově bylo zasláno více než tři sta skladeb z celého světa. Kvalita zaslaných písní byla tak vysoká, že jsme se rozhodli vybrat nakonec osm finalistů, tedy o dva více než loni,“ vysvětluje pověřený kreativní producent Jan Potměšil.

Hlasování bude probíhat prostřednictvím oficiální aplikace Eurovision Song Contest, která je dostupná zdarma. „Rozhodli jsme se tento rok uznávat hlasy mezinárodních fanoušků. Ti tak nově dostanou možnost ovlivnit to, kdo se stane vítězem národního kola ESCZ a reprezentantem České republiky v Tel Avivu. Všechny hlasy zahraničních fanoušků se sečtou a budou mít váhu dalšího mezinárodního porotce. Slibujeme si od toho nejen větší zájem ze strany zahraničních fanoušků, ale také to považujeme za zajímavou zpětnou vazbu pro finalisty samotné,“ upřesňuje vedoucí české delegace Jan Bors novinku v hlasování.

Informace ohledně pravidel hlasování, umělců, odkazu ke stažení hlasovací aplikace a aktuálního dění kolem národního kola jsou k dispozici na webových stránkách pořadu a sociálních sítích.

Hlasovací oficiální ESC aplikace: https://eurovision.tv/app

Web ČT ESC: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10000000302-eurovision-song-contest-2018/

Facebook ESC ČT: https://www.facebook.com/ESCCzechRepublic/

Instagram ESC ČT: https://www.instagram.com/escczechrepublic/

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024