čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
© Logo AMG



KAMPAŇ „100 OSOBNOSTÍ ČESKÉHO MUZEJNICTVÍ“

 
ČR: Asociace muzeí a galerií vyhlásila kampaň, jejímž cílem je u příležitosti 100. výročí vzniku samostatného československého státu upozornit na významné osobnosti českého muzejnictví, které stály u jeho počátků či přispěly k pozitivnímu rozvoji, a to jak na národní tak regionální úrovni.
Autor článku: 
luk

Výzva k zasílání podkladů:

Představte v rámci kampaně významnou osobnost, která přispěla k rozvoji či věhlasu právě Vašeho muzea či oboru muzejnictví jako celku! 

 

Seznam osobností se v první řadě stane podkladem pro zpracování grafického layoutu XVI. ročníku Národní soutěže muzeí Gloria musaealis. V další fázi pak bude využit k prezentaci muzejnictví a k připomenutí možná již zapomenutých nebo v povědomí laické i odborné veřejnosti doposud málo známých lidí. V tomto seznamu se mohou objevit zakladatelé muzeí a muzejních spolků, sběratelé, badatelé, vědci, mecenáši či donátoři ad. Z hlediska časového zařazení se není třeba omezovat pouze na osobnosti působící kolem roku 1918, vždy by však mělo jít o ty významné postavy z oblasti muzejnictví, které již zemřely.


Od muzeí a galerií, které se budou chtít do kampaně zapojit, je potřeba:

Jméno a příjmení osobnosti, její životopisná data, stručný popis působnosti s informacemi vážícími se k dané muzejní instituci či vědnímu oboru.

Portrétní fotografii v dobrém grafickém rozlišení (minimálně 300 dpi) s jednoznačnou identifikací dané osobnosti.

Souhlas s užitím výše uvedených údajů a materiálů pro propagační účely v rámci mediálních kampaní AMG.


Kontaktní osoba: Anna Komárková, BBus (Hons), výkonná ředitelka AMG
E-mail: amg@cz-museums.cz, tel.: +420 224 210 037


ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024