<p>BRNO: V rámci veletrhu Regiontour 2015 byla letos v lednu poprvé veřejnosti představena spolupráce čtyř<br /> významných brněnských staveb. Spojuje je nejen výjimečná historie a unikátní architektura, ale i to, že<br /> původně vznikly jako soukromé domy majitelů, jejichž rodová jména stále nesou.</p> <p>Kromě vily Tugendhat, památky UNESCO, mezi ně patří v prosinci minulého roku otevřená vila Stiassni. V letošním roce bude pro veřejnost zpřístupněna také Löw-Beerova vila, ve které nyní probíhají intenzivní přípravy. Moravská galerie se do projektu zapojila Jurkovičovou vilou v Brně-Žabovřeskách, jednou z pěti budov, které spravuje.<br />
Jejím kurátorem se v nedávné době stal Rostislav Koryčánek, s jehož nástupem byla také zahájena nová<br /> etapa fungování vily spojená především s ještě větší vstřícností vůči návštěvníkům.<br />
Jurkovičova vila je jednou z nejvýznamnějších architektonických památek přelomu 19. a 20. století v Brně.<br />
Spolu s realizacemi Jurkovičových návrhů na Pustevnách, v Luhačovicích a na zámku Nové Město nad<br /> Metují tvoří páteř jeho dochovaného díla v České republice. Tato stavba má pro secesní Brno stejný<br /> význam jako vila Tugendhat pro Brno funkcionalistické.</p> <p>Více v přiložené tiskové zprávě</p> <p>Jurkovičova vila<br />
Moravská galerie v Brně<br />
Jana Nečase 2<br />
616 00 Brno-Žabovřesky<br />
www.moravska-galerie.cz<br />
www.moravska-galerie.cz/…ovicova-vila</p> <p> Kontakt:<br />
+420 532 169 501/502<br />
jurkovic@moravska-galerie.cz</p>
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz