čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Ilustrační snímek k události
© cbm



Je fenoménem již několik generací – Merkur – na výstavu této nestárnoucí stavebnice zve poličské muzeum

POLICE NAD METUJÍ: Poličské muzeum zve na výstavu nestárnoucí stavebnice Merkur, jenž bude zahájena jejím autorem, Jiřím Mládkem. Těšit se můžete také na přehlídku dálkově řízených modelů postavených ze stavebnice Merkur, které představí konstruktér Martin Stupňánek.

od 28.04.2018 do 02.09.2018
09:00 - 16:00
Autor článku: 
Zavoralová

Výstava Fenomén Merkur vznikla díky spolupráci s největším sběratelem této stavebnice Jiřím Mládkem, který jí zasvětil přes třicet let svého života. Jeho model Ocelového města je dokonce zapsaný v Guinessově knize rekordů. Výstava vás zavede nejen do historie této slavné stavebnice, ale také ukáže, jaké pozoruhodné věci z ní lze sestavit. Čekají vás pečlivě vybrané exponáty – auta, traktory, lokomotivy, obří jeřáby či ruské kolo a Petřínská rozhledna. Výstava zároveň zve všechny malé i velké návštěvníky ke hře, a to přímo v merkurové herně, kde si mohou pohrát a postavit vlastní model. To vše z kovových dílků, které zabavily již tolik generací. Výhodou stavebnice Merkur je její variabilita. "Na té stavebnici si můžete splnit jakýkoliv technický sen," říká Jiří Mládek. Sám má doma ke stavění stavebnice vyhrazenou celou stodolu. V ní vznikají díla, která obvykle putují dále na výstavy po celé republice anebo do Muzea stavebnice Merkur v Polici nad Metují.

Přijďte se o Fenoménu Merkur dozvědět víc, zavzpomínejte na své dětství a ukažte jeho část i svým dětem či vnoučatům. Ponořte se spolu s námi do světa her a rozvíjejte svoji kreativitu. Poličská výstava navíc díky informačním panelům mapuje celou historii této oblíbené stavebnice, nejstarší vystavené exponáty se datují až do doby kolem roku 1920. A co možná nevíte, je to, že děrované kovové dílky se u nás vyrábějí dodnes.

 

Vernisáž se koná v sobotu 28. dubna 2018 od 14.00 hod. v poličském muzeu a potrvá až do 2. září 2018. 

Více na www.cbmpolicka.cz

Mohlo by vás také zajímat...

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024