pondělí
24. července 2017
Svátek slaví: Kristýna



HitHit plní sny aneb Jak financovat dobré nápady

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

Způsobů, jak opatřit peníze na ziskový i neziskový projekt, je více. Ovšem řekněme si, že Ti, kteří to dokázali, se museli obrnit trpělivostí a potřebovali disponovat časem; obcházet radnice, sponzory a ucházet se o nejrůznější dotace, vydá na jeden pracovní úvazek. Pořadatelé (nositelé projektu) často musí počítat s tím, že náklady zaplatí ze svého.

„Za vodu“ se dostali ti, kteří pořádali akci už poněkolikáté a úspěšně. Pak už měli větší šanci sehnat sponzory, kterým měli co prezentovat a nabídnout. Ale organizátoři, kteří začínají, to mají stále těžké, i když teorii, jak sehnat peníze, si už osvojili. Mimo jiné musí počítat s tím, že na pokrytí všech nákladů sáhnou do své vlastní kapsy.
V poslední době se naskytuje možnost z oblasti crowdfundingu, tedy zjednodušeně řečeno hromadného financování podobného sbírce. Ovšem forma, o které je řeč, se od ní liší tím, že se na projekt musí vybrat cílová částka. Pokud se to nepodaří, nedostane žadatel nic, a již vybrané částky se vrátí dárcům. Důvod je jednoduchý – chrání se tím všichni zúčastnění. Žadatele o příspěvky to nutí nastavovat si reálné cíle a motivuje je to k co největší mobilizaci komunity. Jejich fanoušci zase mají jistotu, že na produkt, který podpořili, nebudou čekat nesmyslně dlouhou dobu. Do hry se tak dostávají jen kvalitní projekty, a jejich nositelé jsou nuceni vytvořit takovou nabídku, která zaujme co nejvíce potenciálních dárců. A nutno dodat, že dárci jsou vždy něčím odměněni. Vedle vstupenek, CD, knih a jiných seriozních dárků, to mohou být i další nápadité ceny jako např. večeře s protagonisty, nebo takové, které vykazují smysl pro humor („v rámci projektu upatlané montérky“). A také je možné začít projekt prezentovat s dostatečným předstihem, a v případě, že to s penězi nedopadne, vůbec se do jeho realizace nepouštět.
Touto aktivitou se propojují umělci a kreativci všeho druhu s těmi, kteří je chtějí podpořit. Jedná se o novou, inspirativní formu propojení několika stran „obchodu“, při kterém jsou spokojeni všichni (samozřejmě i firma, která provozuje příslušný zprostředkova­telský web).

Hithit není jediný portál s takovým zaměřením, ale pravděpodobně první, a ještě pravděpodobněji nejúspěšnější. Existuje 2 roky, pomohl na svět 400 projektům, na které se vybralo více než 16 milionů a dvakrát byl nominován na marketingovou inspiraci roku v anketě Křišťálová lupa.
Na jeho webových stránkách najdete příměr se sbírkou na české Národní divadlo. Roli vlasteneckého tisku, který o ní šířil informace, dnes plní internet, sociální sítě, blogy, emaily. Crowdfunding, tedy hromadné financování, otevírá kreativním lidem doposud zavřené dveře. Ti se nemusí ani zaprodat, ani obcházet takzvané andělské investory.
Důležitý přitom není pouze nápad, který osloví velkou množinu případných dárců, ale stejnou váhu má i jeho prezentace, což je ale pravidlo obecné.

Zdá se mi, že je možné souhlasit s výrokem, že na HitHitu má šanci každý… A to píšu přesto, že mně se to nepovedlo.

Více zjistíte zde: www.hithit.com/…whatIsHithit

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Je 23. května 1618 a zástupci české evangelické šlechty napadli a z hradních oken vyhodili dva nejvýraznější představitele králova úřadu. Vypuklo stavovské povstání, tvář Evropy se změnila. Příběh jednoho z nejdůležitějších okamžiků naší historie začala Česká televize natáčet právě v těchto dnech. Snímek Defenestrace vzniká ke čtyřsetletému výročí třicetileté války v mezinárodní koprodukci s prestižní stanicí ARTE a rakouskou ORF.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Co se děje
20.07.2017

ČR: Od 14. července až do 15. září mohou příznivci památek a památkové péče on-line hlasovat o vítězi ocenění Památky děkují. To je součástí již tradičního každoročního klání o Cenu Národního památkového ústavu Patrimonium pro futuro, ve kterém odborníci vybírají v celkem čtyřech kategoriích: obnova památky, restaurování; objev, nález roku; prezentace hodnot; záchrana památky.

Celá ČR
Památky, Soutěže a festivaly
Nepřehlédněte
18.07.2017

JIHOČESKÝ KRAJ: O laureátovi ceny Památky děkují rozhoduje veřejnost prostřednictvím on-line hlasování na webu Národního památkového ústavu www.npu.cz. Jde o jedno z ocenění udílených v rámci každoročního klání o cenu Patrimonium pro futuro, kterou vyhlašuje Národní památkový ústav. Za Jihočeský kraj byla nominována Obnova areálu mlýna čp. 29 v Holubově a Expozice historie městského zásobování vodou ve vodárenské věži v Českých Budějovicích. 

Celá ČR, Jihočeský kraj
Památky, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.07.2017

ČR: 15. července odstartoval 4. ročník fotografické soutěže MŽP pro veřejnost s názvem Moje magické místo v české přírodě. Už teď můžete tedy hledat a fotit ta nejzajímavější místa s jedinečnou atmosférou v našich národních parcích, chráněných krajinných oblastech a dalších zvláště chráněných územích v české přírodě. Snímky do soutěže pak lze posílat až do 30. září 2017.

Celá ČR
Cestovní ruch, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
17.07.2017