pondělí
24. dubna 2017
Svátek slaví: Jiří



HitHit plní sny aneb Jak financovat dobré nápady

Autor článku: 
Ludmila Kučerová

Způsobů, jak opatřit peníze na ziskový i neziskový projekt, je více. Ovšem řekněme si, že Ti, kteří to dokázali, se museli obrnit trpělivostí a potřebovali disponovat časem; obcházet radnice, sponzory a ucházet se o nejrůznější dotace, vydá na jeden pracovní úvazek. Pořadatelé (nositelé projektu) často musí počítat s tím, že náklady zaplatí ze svého.

„Za vodu“ se dostali ti, kteří pořádali akci už poněkolikáté a úspěšně. Pak už měli větší šanci sehnat sponzory, kterým měli co prezentovat a nabídnout. Ale organizátoři, kteří začínají, to mají stále těžké, i když teorii, jak sehnat peníze, si už osvojili. Mimo jiné musí počítat s tím, že na pokrytí všech nákladů sáhnou do své vlastní kapsy.
V poslední době se naskytuje možnost z oblasti crowdfundingu, tedy zjednodušeně řečeno hromadného financování podobného sbírce. Ovšem forma, o které je řeč, se od ní liší tím, že se na projekt musí vybrat cílová částka. Pokud se to nepodaří, nedostane žadatel nic, a již vybrané částky se vrátí dárcům. Důvod je jednoduchý – chrání se tím všichni zúčastnění. Žadatele o příspěvky to nutí nastavovat si reálné cíle a motivuje je to k co největší mobilizaci komunity. Jejich fanoušci zase mají jistotu, že na produkt, který podpořili, nebudou čekat nesmyslně dlouhou dobu. Do hry se tak dostávají jen kvalitní projekty, a jejich nositelé jsou nuceni vytvořit takovou nabídku, která zaujme co nejvíce potenciálních dárců. A nutno dodat, že dárci jsou vždy něčím odměněni. Vedle vstupenek, CD, knih a jiných seriozních dárků, to mohou být i další nápadité ceny jako např. večeře s protagonisty, nebo takové, které vykazují smysl pro humor („v rámci projektu upatlané montérky“). A také je možné začít projekt prezentovat s dostatečným předstihem, a v případě, že to s penězi nedopadne, vůbec se do jeho realizace nepouštět.
Touto aktivitou se propojují umělci a kreativci všeho druhu s těmi, kteří je chtějí podpořit. Jedná se o novou, inspirativní formu propojení několika stran „obchodu“, při kterém jsou spokojeni všichni (samozřejmě i firma, která provozuje příslušný zprostředkova­telský web).

Hithit není jediný portál s takovým zaměřením, ale pravděpodobně první, a ještě pravděpodobněji nejúspěšnější. Existuje 2 roky, pomohl na svět 400 projektům, na které se vybralo více než 16 milionů a dvakrát byl nominován na marketingovou inspiraci roku v anketě Křišťálová lupa.
Na jeho webových stránkách najdete příměr se sbírkou na české Národní divadlo. Roli vlasteneckého tisku, který o ní šířil informace, dnes plní internet, sociální sítě, blogy, emaily. Crowdfunding, tedy hromadné financování, otevírá kreativním lidem doposud zavřené dveře. Ti se nemusí ani zaprodat, ani obcházet takzvané andělské investory.
Důležitý přitom není pouze nápad, který osloví velkou množinu případných dárců, ale stejnou váhu má i jeho prezentace, což je ale pravidlo obecné.

Zdá se mi, že je možné souhlasit s výrokem, že na HitHitu má šanci každý… A to píšu přesto, že mně se to nepovedlo.

Více zjistíte zde: www.hithit.com/…whatIsHithit

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Kytara pro Maxima je název charitativního projektu zpěváka a kytaristy kapely Wohnout Honzy Homoly, který připravuje už od jara minulého roku. Tehdy si začal nechávat podepisovat svou starou kytaru od významných osobností hudební i nehudební scény. Kytaru chce nyní vydražit a zisk věnovat na dobrou věc.

Celá ČR
Děti a mládež, Handicap
Co se děje, Nepřehlédněte
20.04.2017

ČR: Když před dvaceti lety vznikala Nadace Via, filantropie byla v Česku takřka neznámým pojmem. Od té doby se ale hodně věcí změnilo. Ne snad že by celá země hromadně vyplňovala trvalý platební příkaz na dobročinné projekty, je tu ale řada firem a jednotlivců, pro které se filantropie stala běžnou součástí života. 

Celá ČR
Ostatní, Soutěže a festivaly
Co se děje
19.04.2017

ČR: Institut umění – Divadelní ústav (IDU) zřizuje proexportní hudební kancelář. Vedení IDU se v roce 2016 rozhodlo podpořit přípravu vzniku české kanceláře pro hudební výměnu po vzoru existence těchto kanceláří v zahraničí a v souladu s úkolem Kulturní politiky a Koncepcí podpory umění Ministerstva kultury do roku 2020. V roce 2016 probíhala příprava vzniku kanceláře, která by se měla stát platformou všech stávajících proexportních aktivit.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
19.04.2017

ČR: Letos již po pětadvacáté posuzovaly čtyři nezávislé odborné poroty, které tituly vydané v uplynulém roce budou nominovány na prestižní Výroční cenu Zlatá stuha, udělovanou nejlepším knihám pro děti a mládež. Rozhodování to bylo nelehké, porotci vybírali z bezmála 150 přihlášených publikací. Nakonec vybrali celkem 33 titulů rozdělených do 12 kategorií, přičemž některé z knih jsou nominovány i vícekrát v různých kategoriích.

Celá ČR
Děti a mládež, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.04.2017