ČR: Manželé Radana a Jiří Waldovi jsou prvními držiteli Ceny České televize za podnikatelský přínos kultuře, která se poprvé v historii udělovala v rámci soutěže EY Podnikatel roku 2016. Podpoře umění se Waldovi věnují již řadu let.
Jejich stěžejním projektem je unikátní putovní výstava Orbis Pictus Play. Práce manželů Waldových je úzce spjata s dílem a myšlenkami Jana Amose Komenského. Na rok 2023, kdy tomu bude přesně 400 let, co tento významný myslitel dokončil své dílo Labyrint světa a ráj srdce, proto připravují Waldovi výstavu v holandském Naardenu.
„Jsme přesvědčeni, že je to právě umění, které rozvíjí nejpřirozenějším způsobem tvořivost člověka,“ vysvětlili Waldovi důvod, proč se rozhodli podporovat umění. „Vnáší všem do života tolik potřebnou radost, přináší nesčetné inspirace a rozvíjí tvořivou fantazii. Jsme přesvědčeni, že platí – ‚tvořím, tedy jsemʻ, že kreativita je největší konkurenční výhoda, a že i blázen s dobrým nápadem je lepší než lidé bez fantazie.“
Stěžejním projektem manželů je zmíněná výstava Orbis Pictus Play, kterou zhlédlo více než 2,5 milionu návštěvníků v Česku i v zahraničí. Lidé mohou mezi exponáty volně procházet, sahat na ně, nebo na ně dokonce „hrát“, a sami tak výstavu dotvářet.
„Chtěli jsme vytvořit projekt, který by pomáhal rozvíjet tvůrčí fantazii lidí, kterou chápeme jako nejdůležitější hnací sílu schopnou vyvést člověka i společnost ze schémat, jako jsou netolerance, odcizenost, lhostejnost, pasivita a nedostatek odvahy,“ vysvětlili Waldovi svůj záměr. „Stále častěji se mluví o svobodě, ale málokdo si uvědomuje, že je to právě tvořivá fantazie, která láme pouta otroctví.“
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
OSTRAVA: Sedmý ročník uměleckých Cen Jantar vyvrcholí gala večerem, jehož součástí budou hudební vystoupení, připravené speciálně pro tuto příležitost. I letos o držitelích Ceny Jantar za celoživotní přínos rozhodlo odborné kolegium, složené z řady osobností kulturního života Moravskoslezského kraje.
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Královéhradecký kraj ocenil významné osobnosti v regionu. Mezi oceněnými je kardinál Dominik Duka, ředitel Oblastní charity Červený Kostelec a laureáti z oblasti sportu, školství, vědy i umění. In memoriam získal Medaili Královéhradeckého kraje I. stupně uznávaný zoolog a „Legenda Krkonoš“ Jiří Flousek.