středa
24. dubna 2024
svátek slaví Jiří
Vizualizace interiéru Branického divadla po rekonstrukci
© Archiv pořadatele



Díky souboru Losers Cirque Company ožije Branické divadlo; rekonstrukci můžete podpořit na Hit Hitu

PRAHA: Přední novocirkusový soubor Losers Cirque Company bude mít vlastní domovskou scénu. Pod svá křídla si bere Branické divadlo, které nově ponese název Divadlo Bravo! a stane se centrem nového cirkusu v Praze. Přes prázdniny začne rozsáhlá rekonstrukce divadla, která chátrající Branické divadlo promění v moderní divadelní prostor s kabaretním sezením i příjemným zázemím pro diváky včetně kavárny. Praha 4 tak získá nové kulturní centrum s bohatým programem nejen pro dospělé a vznikne jedinečná alternativní scéna.

Autor článku: 
Silvie Marková

Naším společným přáním je, vytvořit prostředí, kam se budou lidé chodit bavit a kam se budou rádi vracet. Chceme, aby Braníkem opět znělo BRAVO!,“ říká principál Losers Cirque Company Petr Horníček a dodává: „V našem plánovaném programu myslíme i na nejmenší diváky. Chceme prostor otevřít co nejširšímu publiku.“

Cílem rekonstrukce je vrátit divadlu jeho někdejší lesk a slávu. Losers Cirque Company chtějí, aby to v Braníku opět začalo žít! Naváží na slavnou tradici pantomimy, která se zde na přelomu 80. a 90. let s úspěchem hrála. Ke spolupráci přizvali přední osobnost současné české pantomimy Radima Vizváryho, držitele ceny Thálie 2016. Divadlo BRAVO! se stane jeho domovskou scénou, na kterou přesune všechna svá představení i nové premiéry. Pro Losers je to zcela zlomové období, kdy s vlastní scénou přicházejí úplně nové možnosti a projekty přímo na míru vlastních prostor.

Rekonstrukce Divadla Bravo! bude probíhat pod taktovkou renomovaného architektonického ateliéru A69, který má na kontě řadu ocenění. Trojlístek architektů Boris Redčenkov, Prokop Tomášek a Jaroslav Wertig je zárukou skvělého výsledku, na který se už Lůzři moc těší. Na rekonstrukci se ale může podílet kdokoli, a to finančně. Dnešním dnem zahajuje soubor kampaň na HIT HITU, kde mohou všichni jeho příznivci a fanoušci přispět na nový domov Losers Cirque Company. Na oplátku si budou moci vybrat odměnu dle výše svého příspěvku. Za symbolickou částku tu lze získat například originální lůzří pexeso. Na ty, co si trošku připlatí, pak čeká speciální lůzří rouška a další bohatá nabídka z jejich merche. Dále lze také adoptovat sedačku v novém divadle nebo si objednat kurz v Losers Academy. 

Slavnostní předání divadla do rukou „Lůzrů“ mělo proběhnout 14. března a o pár dní později mělo Divadlo BRAVO! ještě před rekonstrukcí přivítat první diváky na premiéře inscenace pro děti Mimjové. Současná situace zrušila nejenom slavnostní předávání divadla, ale zrušila všechna vystupování souboru. I přesto, že „Lůzři“ ze dne na den přišli o práci i o příjmy, neztrácení naději a intenzivně pracují na přípravách rekonstrukce.

 

Více informací na www.divadlobravo.cz a www.hithit.cz/divadlobravo.

 

Detaily Hit Hitové kampaně

Veškerý výtěžek HitHitové kampaně půjde na nákup techniky a úpravu prostor Branického divadla. Sbírka je rozdělena do tří částí: CHCI JE VIDĚT A SLYŠET (1 mil.) - za první vybraný milion plánuje soubor nakoupit do divadla své vlastní osvětlení a ozvučení, které nyní chybí. CHCI U TOHO SEDĚT (2 mil.) – v současné chvíli je v divadle 309 sedaček, které jsou částečně poničené a špinavé. Pokud se podaří vybrat miliony dva, budou se moci pořídit nové, pohodlné židle a divadlo předělat na kabaretní sezení, takové, jaké v Praze v žádném divadle dosud není. Diváci by si mohli během vystoupení vypít kávu či drink u malého stolu. CHCI MÍT NADHLED (3 mil.) - pokud by se povedla kampaň dotáhnout do zdárného konce a vybrat celou částku tedy tři miliony, mohli by diváci mít “nadhled”. Soubor by rád vybudoval elevaci - výškové rozvržení sezení s pěkným výhledem na jeviště.

Losers Cirque Company je společným projektem společnosti United Arts Petra Horníčka a Zdeňka Moravce. V současné době má Losers Cirque Company na repertoáru hned několik úspěšných novocirkusových představení – The Loser(s), Wall(s) & Handbags, Beach Boys, Kolaps, Vzduchem, EGO a Heroes, které mělo premiéru v loňském roce. Stálý tým herců, tanečníků a akrobatů vždy zve ke spolupráci další etablované umělce z různých oborů. Vznikají tak jedinečné projekty, které mohou obstát v konkurenci se zahraničními produkcemi.

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Soutěže a festivaly
Co se děje
23.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024

HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.

 

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
22.04.2024