HRADEC KRÁLOVÉ: Muzeum východních Čech v Hradci Králové zve na vernisáž výstavy ČEST PRÁCI, PANÍ UČITELKO!, která se uskuteční ve čtvrtek 13. prosince v 16.00 h v Galerii moderního umění v Hradci Králové. Pro účastníky je připravena pohádka O zlém Bajajovi a hodném drakovi v podání herece Klicperova divadla Jana Bílka. Výstava bude přístupná veřejnosti až do 27. ledna 2019 každý den kromě pondělí vždy od 10 do 18 h.
Výstava představí důležité milníky v československém školství 20. století. Jak se politické události a legislativní změny promítly do vzdělání v ČSR v období první republiky a poté do poválečného československého školství. Návštěvníci si budou moci prohlédnout nejčastěji používané učebnice a pomůcky daného období, unikátní lavice pro jednoho žáka, aktovky nebo různé typy školních vysvědčení, dobové fotografie a výběr školních obrazů z uvedených období.
Pro zájemce jsou také připraveny dvě komentované prohlídky v termínech 20. prosince 2018 a 17. ledna 2019 od 16.30 h.
ČEST PRÁCI, PANÍ UČITELKO!
14. prosinec 2018 - 27. leden 2019 / Galerie moderního umění Hradec Králové
Vernisáž: 13. prosince v 16.00 h v Galerii moderního umění v Hradci Králové.
Více o akci naleznete na webových stránkách: http://www.muzeumhk.cz/kalendar-cest-praci-pani-ucitelko.html
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz