čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
© Logo fondu



Česko-německý fond budoucnosti vyhlásil téma na rok 2019

ČR: Bezpočet projektů a iniciativ přispělo a přispívá k tomu, že se Češi a Němci lépe poznávají, navazují vzájemná přátelství a společně zpracovávají otázky minulosti, ale i budoucnosti. V posledních letech se však ukázalo, že hranice často již neprobíhají mezi zeměmi, ale napříč oběma společnostmi 

 

Autor článku: 
luk

Např. mezi městským a venkovským obyvatelstvem, napříč příjmovými a věkovými skupinami nebo s ohledem na dosažené vzdělání. Různé životní podmínky a možnosti se zapojit do veřejného dění silně ovlivňují vnímání společenských problémů a jejich řešení. Pro zamezení nárůstu těchto společenských dělících linií je důležité podporovat vůli, ale také možnosti k účasti na společném dialogu. 

Téma roku 2019 je: Pojď do toho! Překonávání dělících linií ve společnosti  

Svým Tématem roku 2019 by chtěl Fond budoucnosti motivovat české a německé aktéry, aby se postavili proti rozdělujícím tendencím a hledali dialog nejen mezi oběma společnostmi, ale i v jejich rámci.

Podporu až do výše 70 % celkových projektových nákladů získají takové česko-německé projekty, které se zabývají různými dělícími liniemi uvnitř obou společností (Musíme spolu mluvit!) anebo připraví noví aktéři z venkovských a strukturálně slabých oblastí/městských periferií (Jdeme do toho s vámi!). V oblasti škol se chceme zaměřit zejména na střední odborné školy/učiliště.


Podmínky poskytování podpory:

Musíme spolu mluvit! - Dělící linie ve společnosti v přeshraničním dialogu
Vyšším příspěvkem budou podpořeny česko-německé projektové záměry, které se tematicky zabývají příčinami polarizace společnosti a navrhují strategie na posílení společenské soudržnosti. Vítány jsou vzdělávací a diskuzní formáty, ale také inovativní a kreativní přístupy z kulturní a umělecké oblasti.
 

Jdeme do toho s vámi! - Nová partnerství  v regionech a na městských periferiích
I přes řadu skvělých česko-německých projektů ve venkovských oblastech naše zkušenosti ukazují, že projekty častěji předkládají a realizují aktéři z měst a z městských částí situovaných blíže k centru. To chceme změnit! Vyšší podporu získají i bez tematického projektového zaměření nová česko-německá partnerství aktérů především z obcí a malých měst (do 20.000 obyvatel), městských periferií nebo oblastí se sociálním napětím. Přivítáme rovněž projekty setkávacího charakteru, které zrealizují střední odborné školy/učiliště a centra mládeže.

Téma roku musí být hlavní součástí obsahové agendy projektu. Realizace projektu může zasahovat i do roku 2020.

Informace k podání žádosti a kontakt zde.

 

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024