PRAHA/OSTRAVA: Taneční senzace z Velké Británie STOMP se na začátku roku 2020 objeví v České republice! Několik představení světové show pro celou rodinu nabídne v Kongresovém centru v Praze. Odtud poputuje do ostravské Multifunkční auly Gong, kde vystoupí vůbec poprvé.
V lednu a únoru 2020 se české publikum může těšit na strhující taneční show, ve které členové STOMP neváhají za účelem dobře znějícího rytmu použít všechno možné od zapalovačů a plechovek přes odpadkové koše až po kuchyňský dřez.
Unikátní mix perkusí, tance, divadla a komedie s úžasným hudebním doprovodem inspirovaným ruchem každodenního života mohli diváci poprvé zažít v létě roku 1991 v britském Brightonu. Uskupení vzniklo na základě předchozí desetileté spolupráce mezi Lukem Cresswellem a Stevem McNicholasem. Oba zakladatelé v roce 1981 působili ve streetovém bandu Pookiesnackenburger a byli rovněž členy divadelního souboru Cliff Hanger. Jejich společné počiny už od 80. let vytvářely předobraz dnešních STOMP.
STOMP
21. – 26. 1. 2020 – Kongresové centrum, Praha
31. 1. – 2. 2. 2020 – Multifunkční aula Gong, Ostrava
Zdroj a více informací: Přiložená TZ
Vstupenky jsou v prodeji exkluzivně v síti Ticketstream.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz