PRAHA: Ve středu, 5. října 2016, byla uvedena v Muzeu Antonína Dvořáka pražská premiéra hudebního pořadu o Anthonym Philipovi Heinrichovi s názvem „Americký Beethoven z Krásné Lípy“. Pořadatelem byl Mezinárodní spolek A. P. Heinricha, večer se konal pod záštitou senátora Ing. Zbyňka Linharta a s podporou města Krásná Lípa.
Ing. MgA. Pavel Farský, autor a protagonista pořadu, v rámci večera zahrál klavírní skladby z Heinrichových nejúspěšnějších sbírek "Dawning of Music in Kentucky, or the Pleasures of Harmony in the Solitude of Nature" ("Rozbřesk hudby v Kentucky aneb Rozkoš z nalézání harmonie v samotě přírody") a „Western Minstrel“ („Potulný pěvec západu“) a také unikátní skladby, které objevil studiem archivních materiálů: The Camanche Revel (Radost komančů), The Sioux Gaillarde (Galliarda Siouxů) a Manitou Air Dance (Manituův vzdušný tanec).
Prezentoval zároveň osudy skladatele včetně nových informací pocházejících z jeho osmnáctiletého vědeckého bádání. Heinrichův život a dílo jsou Farského dlouhodobým animačním projektem. Termíny repríz tohoto pořadu budou uveřejněny na stránkách spolku A. P. Heinricha (http://anthony-philip-heinrich.com).
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz